Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس نظامی روس، ادعای مقامات آمریکایی و اسرائیلی در مورد محق بودن آنها برای دفاع از منافع خویش در خاک سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست. ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ویکتور موراخوفسکی" کارشناس مسائل نظامی و سردبیر مجله «آرسنال میهنی» در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد که اسرائیل و آمریکا با هدف قرار دادن اهداف مودر نظرشان در خاک سوریه، در حقیقت قوانین بین المللی را نادیده گرفته و تنها بر اساس قانون جنگل مبتنی بر اینکه «هر کس قدرت بیشتری دارد، حق بیشتری دارد»، عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اسرائیل و ایالات متحده کاملا حق دارند تا در برابر نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان طرفدار دمشق و تهران، از خود دفاع کنند. "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل نیز در جریان مذاکرات شنبه شب خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از «حق و وظیفه» دولت یهود برای دفاع از خود در برابر حملات صورت گرفته از خاک سوریه، سخن گفت.

موراخوفسکی در این باره گفت: «بر کسی پوشیده نیست که ایران بطور مستقل و در حمایت از دولت و ارتش سوریه در این کشور عمل می کند. تردیدی نیست که نظامیان ایرانی نقش بسیار مهمی در نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه داشته و همکاری نزدیکی با ارتش سوریه دارند. ولی مسئله اینجاست که آمریکا و اسرائیل بر اساس قواعد بین المللی اجازه ندارند تا در خاک سوریه، به متحدین نظامی ارتش این کشور حمله کنند.»

این کارشناس روس یادآور شد، این در حالی است که حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات نظامی در خاک سوریه ممکن است جان نظامیان روسی که با ارتش سوریه همکاری می کنند را نیز به خطر بیاندازد. به گفته وی، در این راستا لازم است تا نظامیان اسرائیلی حداقل اقدامات خود را با نیروهای نظامی روسی مستقر در سوریه، هماهنگ کنند. موراخوفسکی افزود: «ما شاهد هستیم که آمریکا نیز مانند اسرائیل دقیقا خود را محق می داند تا هر هدفی که مایل است، از جمله نیروهای دولتی و متحدان آنها در خاک سوریه را مورد حمله قررا دهد. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، این اقدام آنها نقض قوانین بین المللی مربوط به لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه است. در حقیقت اوضاع در سوریه مانند این شده که ما به دوره قانون جنگل بازگشته‌ایم و هر کس قویتر است، حق با اوست.»   

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد

به گزارش جام جم آنلاین ازفارس،‌ منابع رسانه‌ای از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در بخش قدیمی شهر  قدس خبر دادند. یک جوان با چاقو به یکی از نظامیان اسرائیلی در نزدیکی «باب الساهره» در محله السعدیه در بخش قدیمی قدس حمله کرد و وی را زخمی کرد.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نوشته الجزیره، در پی این عملیات، نظامیان اشغالگر کلیه ورودی‌های بخش قدیمی قدس را بستند و در کوچه‌ پس کوچه‌های آن مستقر شدند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش وبگاه فلسطینی شهاب، نظامیان اشغالگر به سوی یک جوان  مظنون به انجام این عملیات با سلاح سرد تیراندازی کردند. 
لحظاتی پس از انتشار این خبر، وبگاه روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از پلیس اسرائیل مدعی شد که عامل این عملیات در قدس، «یک گردشگر ترک» بود.

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است