Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@23:08:11 GMT

نحوه پرداخت کمک هزینه عمل جراحی به «دوجنسه‌ها»

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۴۶۳۷

نحوه پرداخت کمک هزینه عمل جراحی به «دوجنسه‌ها»

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به مشکل پوشش بیمه‌ای عمل جراحی افراد دارای اختلال هویت جنسی اظهار کرد: بخشی از این اعمال در زمره جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. اگر این جراحی‌ها در زمره جراحی‌های معمولی قرار بگیرد و از طیف جراحی‌های زیبایی و پلاستیک خارج شود، بیمه می‌تواند هزینه‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه متقاضیان عمل‌های جراحی تغییر جنسیت چندان زیاد نیستند گفت: سالانه از میان هر ۵۰ هزار تولد، یک نفر تمایل دارد جنسیت «زن» داشته باشند که این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آن‌ها به «مرد» تغییر کند بسیار کمتر ـ. از بین هر ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تولد، یک نفر ـ. است.

حبیب‌الله مسعودی فرید افزود: سالانه از میان هر ۵۰ هزار تولد، یک نفر از میان مردان تمایل دارد جنسیت زن داشته باشند. این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آن‌ها به مرد تغییر کند، از بین هر ۷۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تولد، یک نفر است، بنابراین از بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در سال، ۲۲ تا ۲۳ نفر تمایل به تغییر جنسیت دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تعداد افراد دارای اختلال هویت جنسی که سالانه برای دریافت کمک‌های مالی به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند را بین ۵۰ تا ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: سازمان بهزیستی به این افراد حداکثر ۳ تا ۵ میلیون تومان برای انجام عمل جراحی به متقاضیانی که پرونده آن‌ها تأیید شده است کمک مالی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰۰ نفر از حدود ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته که بهزیستی این طرح را آغاز کرده است، برای دریافت کمک‌های مالی به این سازمان مراجعه کرده اند، اظهار کرد: این تعداد سالانه ۵۰ تا ۶۰ نفر بوده است. در حال حاضر نیز سالانه به طور میانگین بین ۵۰ تا ۷۰ نفر در کشور به این حوزه وارد می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه در بسیاری از نقاط دنیا انجام عمل‌های جراحی تغییر جنسیت چندان متداول نیست تصریح کرد: دلیل این امر نیز آن است که بخش عمده مشکل این افراد مربوط به ذهن و روح آنهاست. همچنین سختی این عمل‌جراحی نیز باعث شده است بسیاری از جراحان برای وارد شدن به این حوزه تمایل نداشته باشند.

مسعودی فرید با اشاره به هزینه‌های بالای انجام اعمال جراحی تغییر جنسیت و اینکه تنها بخشی از این عمل‌ها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرد ادامه داد: همین امر هزینه‌های عمل را افزایش می‌دهد. با این وجود در بسیاری از نقاط دنیا انجام اعمال جراحی تایید نمی‌شود چراکه این جراحی‌ها عمدتا خیلی سخت هستند و در عین حال این افراد ممکن است بعد از انجام عمل جراحی چندان از ظاهرشان راضی نباشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به مشکل پوشش بیمه‌ای عمل جراحی افراد دارای اختلال هویت جنسی اظهار کرد: بخشی از این اعمال در زمره جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. اگر این جراحی‌ها در زمره جراحی‌های معمولی قرار بگیرد و از طیف جراحی‌های زیبایی و پلاستیک خارج شود، بیمه می‌تواند هزینه‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه هرچه از زمان بروز اختلال هویت جنسی فرد بگذرد، این مشکل مزمن‌تر شده و اقدامات پزشکی و روان‌پزشکی کارایی کمتری خواهد داشت، اظهار کرد: کمک‌های مالی و اجتماعی بهزیستی مشمول کسانی می‌شود که مراحل پزشکی و پزشکی قانونی را انجام داده، اختلال آن‌ها تایید و مشخص شده است که مشکل آن‌ها با جلسات روانکاوی قابل درمان نیست و نیازمند تغییر جنسیت هستند.

مسعودی فرید در پایان گفت: بهترین اقدام در مواجهه با افرادی که مشکل اختلال هویت جنسی (T.S) دارند این است که در همان سنین اولیه مانند دوران دبستان مشکل را شناسایی کرده و با مداخلات روان‌شناسی آن را برطرف کنند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Hai

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟