Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه متقاضیان عمل‌های جراحی‌ تغییر جنسیت چندان زیاد نیستند گفت: سالانه از میان هر 50 هزار تولد، یک نفر تمایل دارد جنسیت «زن» داشته باشند که این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آنها به «مرد» تغییر کند بسیار کمتر ـ از بین هر 70 تا 100 هزار تولد، یک نفر ـ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین / حبیب‌الله مسعودی فرید اظهار کرد: سالانه از میان هر 50 هزار تولد، یک نفر از میان مردان تمایل دارد جنسیت زن داشته باشند. این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آنها به مرد تغییر کند، از بین هر 70 هزار تا 100 هزار تولد، یک نفر است، بنابراین از بین یک میلیون و 500 هزار تولد در سال،  22 تا 23 نفر تمایل به تغییر جنسیت دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تعداد افراد دارای اختلال هویت جنسی که سالانه برای دریافت کمک‌های مالی به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند را بین 50 تا 60 نفر اعلام کرد و گفت: سازمان بهزیستی به این افراد حداکثر 3 تا 5 میلیون تومان برای انجام عمل جراحی به متقاضیانی که پرونده آنها تأیید شده است کمک مالی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 3000 نفر از حدود 10 تا 15 سال گذشته که بهزیستی این طرح را آغاز کرده است، برای دریافت کمک های مالی به این سازمان مراجعه کرده اند، اظهار کرد: این تعداد سالانه 50 تا 60 نفر بوده است. در حال حاضر نیز سالانه به طور میانگین بین 50 تا 70 نفر در کشور به این حوزه وارد می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه در بسیاری از نقاط دنیا انجام عمل‌های جراحی تغییر جنسیت چندان متداول نیست تصریح کرد: دلیل این امر نیز آن است که بخش عمده مشکل این افراد مربوط به ذهن و روح آنهاست. همچنین سختی این عمل‌جراحی نیز باعث شده است بسیاری از جراحان برای وارد شدن به این حوزه تمایل نداشته باشند.

مسعودی فرید با اشاره به هزینه‌های بالای انجام اعمال جراحی تغییر جنسیت و اینکه تنها بخشی از این عمل‌ها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرد ادامه داد: همین امر هزینه های عمل را افزایش می‌دهد. با این وجود در بسیاری از نقاط دنیا انجام اعمال جراحی تایید نمی شود چراکه این جراحی‌ها عمدتا خیلی سخت هستند و در عین حال این افراد ممکن است بعد از انجام عمل جراحی چندان از ظاهرشان راضی نباشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به مشکل پوشش بیمه‌ای عمل جراحی افراد دارای اختلال هویت جنسی اظهار کرد: بخشی از این اعمال در زمره جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. اگر این جراحی‌ها در زمره جراحی های معمولی قرار بگیرد و از طیف جراحی های زیبایی و پلاستیک خارج شود، بیمه می‌تواند هزینه‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه هرچه از زمان بروز اختلال هویت جنسی فرد بگذرد، این مشکل مزمن‌تر شده و اقدامات پزشکی و روان‌پزشکی کارایی کمتری خواهد داشت، اظهار کرد: کمک‌های مالی و اجتماعی بهزیستی مشمول کسانی می‌شود که مراحل پزشکی و پزشکی قانونی را انجام داده، اختلال آنها تایید و مشخص شده است که مشکل آنها با جلسات روانکاوی قابل درمان نیست و نیازمند تغییر جنسیت هستند.

مسعودی فرید در پایان گفت: بهترین اقدام در مواجهه با افرادی که مشکل اختلال هویت جنسی (T.S) دارند این است که در همان سنین اولیه مانند دوران دبستان مشکل را شناسایی کرده و با مداخلات روان‌شناسی آن را برطرف کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه توکلی، صبح شنبه در همایش گرامیداشت روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب در استان کرمان گفت: بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر کشور خدمات سلامت روان و مشاوره روانشناسی را به مردم ارائه می‌دهند که این نشان از ظرفیت، پتانسیل و سرمایه سازمان بهزیستی دارد و مشخص می‌کند که بهزیستی چقدر در این خصوص تلاش و فعالیت کرده است.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌ها و متولیان موضوع ارائه خدمات روانشناسی اجتماعی، خدمات بسیاری در حوزه سلامت روان انجام داده که این هم مرهون نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی بسیار ارزشمندی است که در این زمینه در اختیار داشته است.

وی تصریح کرد: بهزیستی در بخش دولتی بیش از ۶ هزار نیروی تحصیل کرده و متخصص در مقاطع مختلف دارد که بضاعت بزرگی است و باید قدرشان را بدانیم.

معصومه توکلی، ادامه داد: در بخش خصوصی نیز بالغ بر چند ۱۰ هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور داریم که در موضوعات مختلف اعم از توانبخشی، اجتماعی، معلولین و موضوعات مختلف آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند و روانشناس پای ثابت تمامی این خدمات است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه بهزیستی، حدود ۳ میلیون جلسه مشاوره در این سامانه به ثبت رسیده و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر به مراکز ما مراجعه کرده اند که این نشان می‌دهد خدمات و توانمندی‌های این مراکز توسط مردم درک شده و جامعه دارد از خدمات ما استفاده می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی با این بزرگی و عظمت وارد این موضوع شده باشد

توکلی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان مردمی و حمایتی یکسری خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد گفت: خط ۱۴۸۰ ما از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم ارائه می‌دهد و متخصصان کارکشته و تحصیل کرده‌ای پشت خط وجود دارند که آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار خدمت توسط مراکز مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی به جامعه ارائه شده است افزود: در کنار مراکز مشاوره دولتی، یاری برگ مشاوره نیز برای افراد بی بضاعت و یا کسانی که توانمندی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر از انواع آموزش‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی و خانواده، پنج سال اول زوجین و انواع و اقسام آموزش‌هایی که بهزیستی عمدتاً رایگان و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی ارائه داده بهرمند شده اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سامانه تصمیم هم که مخصوص ارائه مشاوره به زوجین به منظور کاهش و کنترل طلاق می‌باشد ۱۶۵ هزار زوج در سال گذشته خدمت گرفته اند و بالغ بر ۷۰۰ هزار جلسه مشاوره ارزیابی غربالگری و خدمات روانشناختی برای این عزیزان برگزار شده که بسیار کار ارزشمندی است.

توکلی، افزود: در طلاق‌های توافقی ما توانستیم بیش از ٢٢ درصد زوجینی که برای طلاق توافقی به توافق رسیده بودند به سازش برسانیم و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

کد خبر 6090131

دیگر خبرها

  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس