Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: رونق تولید و اشتغال 2 خواسته مهم مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بود که تحقق آن توسط دستگاه های اجرایی با تمام توان و ظرفیت در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز دوشنبه در سیزدهمین کارگروستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: رونق تولید و اشتغال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و جهت گیری دولت در خصوص ایجاد اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که مباحث اقتصادی اولویت اصلی در کشور است، اضافه کرد: در راهپیمایی روز گذشته، حرف های مردم را شنیدیم و خواسته هایشان همین بود که ما از مسئولان کشور و نظام حمایت می کنیم و همیشه در صحنه حاضر هستیم و توقع داریم مسئولان نیز به فکر رفع مشکلات ما باشند.
وی با بیان این که عمده خواسته مردم مربوط به مسائل اقتصادی و اشتغال است، ادامه داد: تحقق درخواست های مردم در زندگی کل جامعه اثر گذار است و بازخورد آن به نفع استان و دستگاه های اجرایی است.
غضنفری از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست کرد: با حداکثر توان به وظایف قانونی و شرعی خود عمل نمایند و طرح های تولیدی و اشتغالزا را که می تواند به رونق اقتصادی جامعه کمک کند در اولویت قرار دهند.
وی با بیان این که عمده مشکل واحدهای تولیدی، ضعف مدیریت است، گفت: تردیدی نیست که واحدهای تولیدی باید متوقع باشند که مشکلشان را حل کنیم، ولی برخی واحدها از فرصت های قانونی برای قسط بندی در پرداخت بدهی استفاده نمی کنند و یا سوءاستفاده می کنند.
وی با تاکید بر این که ضعف مدیریت نباید مانع رونق تولید شود، افزود: واحدهایی که ضعف مدیرت دارند باید بر روی کاهش هزینه ها و قیمت های تمام شده تمرکز کنند.
معاون استاندار قم در عین حال گفت: دستگاه های اجرایی موظف هستند با واحدهایی که نسبت به پرداخت حق بیمه، اقساط تسهیلات و یا خدمات بدهکار هستند حداکثر همکاری را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: سیاست ترغیب و تشویق و در مواردی سرزنش می تواند در حرکت رو به جلو واحدهای تولیدی تاثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: از 63 دستگاه اجرایی استان، 37 دستگاه در حوزه اقتصادی فعال است که عملکرد تمام آن ها در زمینه رونق تولید و اشتغال ارزیابی می شود.
غضنفری در ادامه با تاکید بر استفاده از کالاهای تولید داخل استان قم، گفت: اگر کالای استانی با رعایت استانداردهای لازم تولید شود، اولویت مصرف با آن کالاست و باید توسط دستگاه های اجرایی و پیمانکاران حمایت شود.

* مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز در این جلسه گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک محمودآباد قم 25 میلیارد ریال بدهی حق آب بها و شارژ دارند که به دلیل رکود اقتصادی از پرداخت بدهی استنکاف می کنند.
امیر طیبی نژاد افزود: عمده بدهی ها متعلق به واحدهای تولید مصالح ساختمانی به ویژه واحدهای تولید آجر است که آب زیادی مصرف می کنند و به دلیل رکود بازار از پرداخت حق آب و شارژ بازمانده اند.
وی اضافه کرد: اگر فشار به واحدهای صنعتی برای پرداخت بدهی بیشتر شود، شبکه قاچاق آب افزایش پیدا می کند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع)، قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

* مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی در صورتی که اطمینان حاصل کنند با وجود بدهی، انشعاب های آب، برق و گاز آن ها قطع نمی شود، بدهی خودشان را پرداخت نمی کنند
سید مهدی علیزاده طباطبایی با بیان این که این مساله در شهرک صنعتی سلفچگان تجربه شده است، افزود: باید اخطار دهیم و انشعاب ها را سر موقع قطع کنیم تا مدیران واحدها نسبت به پرداخت بدهی جدی تر عمل نمایند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
در این کارگروه مقرر گردید در خصوص رعایت ضوابط محیط زیست در شهرک های صنعتی جلسه ای با حضور کارشناسان محیط زیست و شرکت شهرک های صنعتی برگزار و برای تذکرات واحدهای صنعتی راهکارهایی تدوین شود.
بررسی و تعیین تکلیف بدهی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی به بانک های عامل و سازمان تامین اجتماعی از دیگر مصوبات این کارگروه بود که در این راستا مقرر گردید با توجه به این که در آستانه پایان سال واحدها باید حقوق و عیدی کارگران را پرداخت نمایند، شروع پرداخت اقساط و بدهی ها به سال آینده موکول شود.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداو سیما در کنار تولید کنندگان

 جلسه هیئت اندیشه ورزی با محور تحقق شعار سال با حضور قائم مقام صدا و سیما و تولید کنندگان و کارآفرینان استان برگزار شد، در ابتدای این جلسه تولید کنندگان به بیان خواسته‌ها و مشکلات سر راه تولید پرداختند و راهکار‌هایی برای بهبود تولید و ایجاد اشتغال ارائه کردند.

در این نشست اندیشه ورزی قائم مقام صدا و سیمای استان حمایت معنوی از تولیدکنندگان را یکی از رسالت‌های شبکه استانی و ملی برای تحقق شعار سال توصیف کرد و گفت: در کنار بیان و پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان در رسانه مستندی به همین منظور در شبکه استانی تولید و پخش خواهد شد.
تولید کنندگان هم اقدامات صدا و سیما را در این حوزه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند: برگزاری این جلسه‌ها راهگشا باشد و دغدغه تولید کنندگان را کم کند.
شیرزادی تولید کننده ماکارانی گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه واحد تولیدی خود و اشتغال هرچه بیشتر جوانان منطقه را در دستوکار قرار داده است.
نماینده شرکت سبک سازان شرق و تولید کننده هبلکس (سفال سبک) استان در این جلسه گفت: صدا و سیما می‌تواند پلی بین دانشگاه و کارآفرینان باشد تا فناوری‌ها بروز رسانی شود.
صابری همچنین گفت : برای تحقق شعار سال دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا با ایجاد اشتغال، بیکاری کمتر و جهش تولید میسر شود.
حیدریان تولیدکننده محصولات پلاستیکی هم گفت: صدا و سیما به عنوان ارکان اصلی رسانه در جامعه می‌تواند دغدغه‌های تولید کنندگان را به گونه‌ای منعکس کند که بخش صنعت و اقتصاد را متحول کند

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه