Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:28:34 GMT

مرکل همچنان برای حفظ قدرت خود تقلا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۸۱۱۸

مرکل همچنان برای حفظ قدرت خود تقلا می‌کند

در حالی که انتقادها از مرکل حتی از طرف حزب خود بخصوص بعد از توافق ائتلافی افزایش پیدا کرده است اما مرکل در سخنانی همه این انتقادها را رد کرده و گفته همچنان می‌خواهد چهار سال دیگر سکان صدر اعظمی را در دست گیرد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، بعد از توافق اخیر احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات جهت تشکیل ائتلاف بزرگ در این کشور حالا در بین سوسیال دموکرات ها هرج و مرج بالایی حاکم شده است و در حزب دموکرات مسیحی هم نارضایتی بالایی از آنگلا مرکل رئیس این حزب شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این پرسش مطرح است که آیا ائتلاف بزرگ هنوز قابل شکل گیری است؟

اشپیگل در ادامه همچنین به این مسئله اشاره کرد که مرکل بعد از توافق احزاب بزرگ برای تشکیل دولت ائتلافی حالا دیگرته مانده ای از قدرتش باقی مانده است.

 چندی پیش احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان بالاخره بیش از چهار ماه بعد از انتخابات پارلمانی درباره تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ در این کشور به توافق رسیدند.

بر اساس توافقات انجام شده حزب سوسیال دموکرات آلمان در دولت ائتلافی آینده مسئولیت سه وزارتخانه مهم را بر عهده خواهد گرفت.

حالا این قرارداد ائتلافی باید به تایید اعضای حزب سوسیال دموکرات و متحد مسیحی برسد و در این صورت ائتلاف بزرگ مجددا رسما کار خود را در این کشور آغاز خواهد کرد.

اشپیگل در ادامه این مطلب نوشت: مرکل بخصوص با توجه به وقایع روزهای گذشته  به هیچ عنوان نمی تواند مطمئن باشد که اعضای احزاب ائتلاف بزرگ با قرارداد ائتلافی موافقت می کنند. از طرفی نارضایتی طولانی مدتی در بین اعضای حزب دموکرات مسیحی درباره رئیس این حزب ، آنگلا مرکل وجود دارد.

شرایط در حزب سوسیال دموکرات هم آشفته است به گونه ای که به ندرت جرات پیش بینی روزهای آینده برای کسی وجود دارد.

اشپیگل در ادامه به اختلافات بین زیگمار گابریل و مارتین شولتز بر سر منصب وزارت امور خارجه بعد از قرارداد ائتلافی اشاره کرده و همچنین نوشت: در هر صورت با توجه به آشفتگی های روزهای گذشته شانس موافقت اعضای حزب سوسیال دموکرات با قراداد ائتلافی بهبود نیافته است.

این هفته نامه آلمانی در ادامه به اوضاع در حزب دموکرات مسیحی اشاره کرده و نوشت نارضایتی درباره قرارداد ائتلافی بخصوص درباره تقسیم مسئولیت ها بین احزاب در بین اعضای این حزب بسیار بالا است.آنگلا مرکل، رئیس حزب دموکرات مسیحی در مصاحبه‌ای با ZDF اعلام کرد که وی می تواند این درد را درک کند اما در غیر این صورت امکان شکل گیری توافق ممکن نبود.

با این حال آنچه که آنگلا مرکل باید از آن بترسد شتاب چشمگیر از دست رفتن اقتدار است.

اشپیگل در ادامه این پرسش را مطرح می کند که چه اتفاقی می افتد اگر اعضای حزب سوسیال دموکرات با رای خود ائتلاف بزرگ را متوقف کنند؟ در این صورت اگر مرکل دولت جایگزین دیگری را اعلام نکند بحث ها درباره آینده وی به دلیل انتخابات مجدد پیش رو تسریع می شود. اینکه وی بتواند دوباره به عنوان نامزد راس اتحادیه احزاب متحد مسیحی پا به عرصه رقابت بگذارد با توجه به وقایع اخیر دیگر تضمین نمی شود.

به نوشته نشریه "فوکوس"، آنگلا مرکل از پایان مذاکرات ائتلافی و دستیابی به توافق برای تشکیل ائتلاف بزرگ تحت انتقاد و فشار شدید از طرف هم حزبی های خود قرار گرفته است. بخصوص اعضای محافظه کار حزب دموکرات مسیحی درباره از دست رفتن مسئولیت وزاتخانه های مهم و واگذاری آن به حزب سوسیال دموکرات ناراضی هستند.

مرکل در مصاحبه با ZDF البته از دست رفتن مسئولیت وزارت دارایی را برای حزبش دردناک و در عین حال قابل قبول دانسته و این مسئله را آشکار کرد که در چهار سال آینده هم می خواهد صدر اعظم و رئیس حزب دموکرات مسیحی باقی بماند.

برخی از اعضای حزب دموکرات مسیحی درباره بی اعتنایی مرکل به انتقادهای حزبش ابراز دلسردی کرده اند.

"کلاوس پیتر ویلش"، یکی از کارشناسان مالی حزب دموکرات مسیحی در این باره گفته است، تلاش های مرکل برای زیبا نشان دادن نتیجه بد مذاکرات ائتلافی و شکست انتخاباتی ماه سپتامبر من را قانع نکرد. ما باید حالا در حزب دموکرات مسیحی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که چگونه می توانیم بدون مرکل از نو جهت گیری کنیم.

"اولاف گوتینگ" از دیگر سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی نیز دلسردی در حزبش درباره نحوه تقسیم مسئولیت وزارتخانه ها در دولت ائتلافی آینده را بالا دانست.

مرکل در مصاحبه با ZDF در واکنش به اظهاراتی درباره تضعیف قدرت خود این گونه انتقادها را رد کرد و همچنین دلسردی های ایجاد شده را قابل درک دانسته و تاکید کرد که ما باید دوباره اعتماد را برگردانیم.

وی درباره دلسردی حزب دموکرات مسیحی درباره واگذاری مسئولیت وزارت دارایی به حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی آینده نیز گفت: البته سیاست با توافق در دولت ائتلافی پیش می رود و یک وزیر دارایی نمی تواند آنچه را که می خواهد انجام دهد و بودجه و سیاست اروپایی مشترکا انجام می شود.

"بتینا شایستن" از اعضای حزب دموکرات مسیحی نیز این انتقاد را به مرکل وارد کرده است که چرا بهتر مذاکره نکرده است. وی از نارضایتی بالا در حزبش درباره نحوه تقسیم مسئولیت ها در بین احزاب دولت ائتلاف آینده گفته است.

بر اساس توافقات انجام شده در مذاکرات ائتلافی مسئولیت وزارتخانه های دارایی، امور خارجه و وزارت کار و امور اجتماعی به حزب سوسیال دموکرات می رسد. همچنین مسئولیت وزارت خانواده، دادگستری و محیط زیست نیز بر عهده سوسیال دموکرات ها خواهد بود.

حزب سوسیال مسیحی آلمان هم در ائتلاف بزرگ آینده مسئولیت وزارت کشور را عهده دار خواهد شد و به نوشته نشریه بیلد آلمان هورست زیهوفر، رئیس حزب سوسیال مسیحی عهده دار این مسئولیت خواهد شد. این حزب همچنین مسئولیت وزارتخانه های حمل و نقل، دیجیتال و کمک های توسعه‌ای را عهده دار خواهد شد.

حزب دموکرات مسیحی آلمان هم مسئولیت وزارت دفاع و وزارت اقتصاد را عهده دار خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا اعضای احزاب بزرگ با مفاد توافق ائتلافی موافقت خواهد کرد و ائتلاف بزرگ دیگری منجر به پایان بن بست سیاسی طولانی مدت در این کشور خواهد شد.

در این اوضاع آشفته شرکای آلمان در خارج با نگرانی منتظر دستیابی به نتیجه نهایی و تشکیل دولتی پایدار در آلمان هستند. به نوشته هفته نامه اشپیگل احتمالا اوایل ماه مارس این مسئله مشخص می شود.

رئیس جمهور اوکراین مستقیما از اعضای حزب سوسیال دموکرات درخواست کرده است که با ائتلاف بزرگ موافقت کنند. وی تشکیل دولتی پایدار در آلمان را برای اروپا و بلکه تمام جهان مهم ارزیابی کرده است.

بهر حال سخنان مرکل در مصاحبه با ZDF نشان می دهد که وی همچنان برای حفظ قدرت خود می جنگد و خیال پایین آمدن از کرسی صدر اعظمی را تحت هیچ شرایطی ندارد. اینکه آیا وی با موفقیت از این طوفان ناآرام عبور خواهد کرد مسئله ای است که گذر زمان نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است

اکبر پورات در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ارزشمند بوده و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده اند که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعا این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان بوشهر نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی است و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به سزایی ایفاء کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر، این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات در پایان با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیرو‌های بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است