Web Analytics Made Easy - Statcounter

کماندار ایران در آستانه آغاز مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان گفت:تیروکمان ایران تجربه زیادی در مسابقات داخل سالن ندارد و در کل در بخش تیمی شانس بیشتری برای مدال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تیروکمان داخل سالن قهرمانی جهان از پنجشنبه به میزبانی آمریکا و در  یانکتون آغاز می شود. برای حضور در این رقابت ها تیم ملی تیرو کمان ایران بامداد امروز سه شنبه با ۹ کماندار در دو بخش ریکرو و کامپوند عازم آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل عبادی یکی از کمانداران اعزامی به این رقابت هاست که در دوره پیشین این رقابت ها (۲۰۱۶ ترکیه) نیز حضور داشت.

عبادی که طلای بازی های آسیایی اینچئون را در کارنامه دارد در ترکیه نتوانست عنوان قابل توجهی کسب کند. وی امیدوار است در آمریکا بتواند عملکرد خوب همراه با نتیجه گیری داشته باشد اما در عین حال تاکید دارد که شانس ایران برای کسب مدال در بخش تیمی به مراتب بیشتر از بخش انفرادی است. 

اسماعیل عبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روند آماده سازی خود و هم تیمی هایش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم ملی تیر و کمان بیش از دو هفته در امیدیه پیگیر تمریناتش بود، اردوی خوبی را در امیدیه برگزار کردیم، رکوردهایی که من و دیگر کمانداران در جریان این اردو ثبت کردیم، قابل قبول بودند. بعد از آن هم در قالب اردوهای دیگر پیگیر تمریناتمان بودیم تا بتوانیم با آمادگی نسبی در مسابقات شرکت کنیم.

این کماندار ملی پوش که مدال مسابقات جهانی لهستان را در اختیار دارد، یادآور شد: البته مسابقات لهستان خارج از سالن بود، شرایط مسابقات تیر و کمان خارج از سالن نیز با مسابقات تیر و کمان داخل سالن خیلی متفاوت است. بیشتر تمرینات ما خارج از سالن برگزار می شود و بیشتر مدال های تیر و کمان هم در رقابت های خارج سالن کسب شده است. در کل تجربه خیلی زیادی از مسابقات داخل سالن نداریم. حدود سه سال از آغاز فعالیت های کمانداران ایران در رقابت های داخل سالن می گذرد.

عبادی با اشاره به حضور کشورهای مدعی در مسابقات تیر و کمان داخل سالن قهرمانی جهان گفت: علاوه بر آمریکا که خود از مدعیان است، کشورهایی مانند هلند، دانمارک و فرانسه نیز در این رقابتها نماینده دارند. البته حضور در مسابقات قهرمانی جهان محدودیت هایی دارد طوری که از هر کشور و در هر بخش ریکرو و کامپوند فقط سه نماینده اجازه حضور پیدا می کند بنابراین این مسابقات نسبت به رقابت های کاپ و آزاد داخل سالن با تعداد شرکت کننده کمتری برگزار می شود اما همین تعداد نیز جزء بهترین ها هستند.

کماندار کشورمان با تأکید بر اینکه نتیجه گیری و کسب مدال در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان اصلا قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: در کل شرایط رقابت در رشته ای مانند تیر و کمان به گونه ای است که خیلی نمی توان برای آن پیش بینی درستی داشت. همه تلاش می کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و قطعاً تلاش من و هم تیمی هایم هم بر این اصل است.

وی ادامه داد: من  و هم تیمی هایم در اردو آمادگی خوبی داشتیم و سعی می کنیم با این آمادگی در رقابت های آمریکا هم شرکت کنیم. همه کمانداران از همه کشورها برای کسب مدال می آیند و قطعاً من هم چنین هدفی دارم اما کسب مدال در چنین رویدادی خیلی سخت است. 

اسماعیل عبادی در پاسخ به این پرسش که «در دوره پیشین مسابقات قهرمانی جهان، امید طاهری صاحب مدال برنز کامپوند شد و همین نشان می دهد کمانداران ایران توانایی کسب مدال در این سطح از مسابقات را هم دارند، پس کسب مدال در آمریکا نباید غیرممکن باشد»؟ گفت: بله؛ غیر ممکن نیست اما هیچ چیز هم قابل پیش بینی نیست. با توجه به رکوردهایی که در جریان اردوها داشتیم، تیم یک دستی داریم. اما اینکه چه نتیجه ای بگیریم تا حد زیادی به شرایط دیگر کشورها و تیم های شرکت کننده هم بستگی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کل در بخش تیمی مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان خیلی بیشتر از بخش انفرادی شانس کسب مدال داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز دوشنبه، رقابت‌های رده‌سنی جوانان برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی (امیررضا) سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالیکه راند نخست را باخته بود در دو راند بعدی با کوچ مناسب کادرفنی و عملکردی جانانه، به برتری دست یافت تا با صعود به نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران را قطعی کند. وی در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان مصاف می‌دهد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان برابر رابرت مالنوک‌ از فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین فردا سه‌شنبه رقابت‌های رده‌سنی «امید» پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی‌ جونگ‌ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا از هند می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی با گانباتار گان‌اردنه از مغلوستان دیدار می کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز، محمد محشری با گورپاد از هند روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6092261

دیگر خبرها

  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح تیم ملی والیبال
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح سرمربی تیم ملی والیبال