Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:36:19 GMT

استقرار 42 سامانه گندزدایی آب در روستاهای قاین

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۲۳۰۸

استقرار 42 سامانه گندزدایی آب در روستاهای قاین

مدیر امور آبفار قاین گفت: به‌منظور گندزدایی و سالم‌سازی آب شرب 42 سامانه گندزدایی در روستاهای قاین مستقر شده‌اند.

«محمدرضا عیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امور آب وفاضلاب روستایی قاین در راستای رسالت خطیر خود مبنی بر تولید و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی برای روستائیان اقدامات موثری را در تمام طول سال در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌منظور گندزدایی و سالم‌سازی آب شرب 42 سامانه گندزدایی در روستاهای شهرستان که شامل 25 دستگاه کلریناتور برقی، 9 دستگاه کلریناتور گازی و 15 دستگاه  قطره‌ای و دستی مستقر هستند.

مدیر امور آبفار قاین ادامه داد: به‌منظور پایش میکروبی آب شرب روستائیان در 10 ماه گذشته، 37 مورد آزمون میکروبی از تانکرهای ثابت مستقر در روستاها و 5900  آزمایش میکروبی از شبکه‌های توزیع، مخازن و منابع تحت پوشش این امور انجام و نتایج آن در سامانه جامع مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ثبت شده است که نتایج از تحلیل و بررسی آزمون‌ها در حد قابل قبول و استاندارد بوده است.

عیدی تصریح کرد: در همین راستا نسبت به  شست‌وشوی مخازن آب شرب به میزان 1000 متر مکعب در روستاهای سطح شهرستان از قبیل چدان، خنجوک و اندریک از ابتدای امسال تاکنون اقدام شده   است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 1138 سرویس با متراژ 13 هزار و 179 متر مکعب آب شرب بهداشتی با تانکر سیار به روستاها حمل شده که کلر زنی و آزمایش کلر سنجی نیز روزانه برای این میزان آب شرب نیز انجام می‌شود.

مدیر امور آبفار قاین افزود:67 هزار و 500 آزمون کلرسنجی در 9ماهه امسال با نظارت خانه های بهداشت روستا انجام شده که درصد مطلوبیت کلر باقی مانده بالای 99 درصد است.

عیدی خاطرنشان کرد: به جهت جلوگیری از خرابی دستگاه‌های کلریناتور و کاهش هزینه‌های نگهداری و راهبری سامانه‌ها  45 دستگاه کلریناتور از ابتدای سال تاکنون اسیدشویی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند