Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون وزیر صنعت گفت: امروز دو قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی امضا خواهد شد.

به گزارش امتداد نیوز، منصور معظمی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به انعقاد ۱۳ قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی گفت: امروز دو قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی امضا خواهد شد، ضمن اینکه بین خودروسازان ایرانی و خارجی نیز ۶ قرارداد منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: رئیس جمهور دستوری برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده داشته است که بر این اساس قرار است طی سه سال، ۲۰۲ هزار خودروی سنگین فرسوده از رده خارج شده و نوسازی شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که بخش قابل توجهی از منابع آن از طریق وزارت نفت و سیستم بانکی تامین خواهد شد. ۲۰ درصد دیگر نیز توسط متقاضیان واریز می شود.

معاون وزیر صنعت افزود: قرار بود وزیر صنعت در این همایش شرکت کند، ولی به دلیل جلسه ای که رئیس جمهور با استانداران و وزرا تشکیل داده، وزیر صنعت نیز در جلسه حاضر شده و پس از آن به همایش خودرو خواهد آمد.

وی تصریح کرد: هم اکنون جای تولید ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور خالی است که باید برای تولیدش برنامه ریزی شود، امروز تولیدات زیادی در صنعت خودرو صورت می گیرد، ولی به معنی این نیست که آنچه مورد رضایت مردم باشد، فراهم شده باشد.

معظمی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در میزان سهام خودروسازان به منظور جذب مشارکت بخش خصوصی، گفت۶۵۳۰۶;باید به سرمایه گذاری قطعه سازان توجه شود تا بتوانند مجموعه های خود را به روزرسانی کنند و در عرصه رقابت باقی بمانند.

معاون وزیر صنعت همچنین از توقف تولید تعداد قابل توجهی خودرو در سال آینده بر اساس سیاست های وزارت صنعت خبر داد و گفت۶۵۳۰۶; این اتفاق ممکن است برای برخی خودروسازان مشکل ایجاد کند.

وی با اشاره به تولید ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو در سالهای ۴۷ تا ۵۷ در کشور گفت۶۵۳۰۶; از سال ۵۷ تاکنون نیز حدود ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است و هم اکنون در جایگاه ۱۴ یا ۱۵ جهان قرار داریم.

true برچسب ها : خودروسازان منصور معظمی وزارت صنعت معدن و تجارت true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد

تین نیوز

سید علی حسینی رییس سابق ستاد حمل و نقل و سوخت: وقتی من در ستاد سوخت سمت داشتم، مدیر شرکتی به ما مراجعه کرد و گفت که طرحی داریم که تمام موتورسیکلت ها که آلایندگی بالایی دارند را در کمتر از یک ساعت گازسوز می کنیم و توضیح داد که باک این موتور را بر می داشتند و به جای آن یک مخزن گاز می گذاشتند و قسمت کاربراتور را هم گازسوز می کردند و برای سوخت گیری هم طرح های جالبی داشتند. نمونه هایی هم ساخته بود و آن را هم به مسئولان ذیربط ارائه داده بود اما  کسی آن را جدی نگرفته بود.

این فرد دو سال پیش در هند در نمایشگاهی محصول خود را عرضه کرد و در بازدیدی که وزیر صنعت هند از غرفه آنها داشت نظرش جلب شده و او را به دفتر خود دعوت کرده و تمامی مقدمات قرارداد با او را فراهم و در عرض چند روز با او قرارداد امضا کرده بودند. او تاکنون 25 میلیون موتورسیکلت را در هند گازسوز کرده اما در ایران در پیچ و خم موافقت مسئولان هنوز گرفتا است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان