نگاه قرآن به مریم(س)؛ محور نشست بروکسل
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۵۲۲۹
به گزارش ایکنا از بروکسل؛ این نشست با حضور تعدادی از کشیشان بلژیک از جمله کشیش «جان وان» و چهار تن از شخصیتهای مسلمان از جمله حجتالاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین صالحی خوانساری، دبیر اتحادیه اسلامی علمای شیعه بروکسل و امام جماعت مرکز «مهدیه» این شهر، شیخ حسین تصوری از پاکستان، دکتر رهنما، متخصص و جراح قلب و از اعضای هیات مدیره مرکز فرهنگی اسلامی مشکاة(مرکز ایرانیها) و موسی ذوالفقار، مدیر مرکز جعفری پاکستانیها در بلژیک برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مسجد جعفری پاکستانیهای مقیم بروکسل میزبان نشست بود و مباحثی از جمله جزیه در اسلام با اهتمام به واقعه مباهله و قرارداد پیامبر(ص) با مسیحیان تبیین شد.
در ادامه نشست نیز تأکید شد که با استناد به آیه 6 سوره کافرون« لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ: دین شما برای شما باشد و دین من هم برای من» اسلام کسی را مجبور به پذیرش این دین نمیکند و اگر کسی اسلام را نپذیرد، میتواند زیر پرچم حکومت اسلامی زندگی کند.
کشیش جان وان نیز با اشاره به این که در مسیحیت گفته میشود حضرت عیسی(ع) پسر خداست، گفت: منظور ما از این مسئله این است که چون عیسی(ع) پدر ندارد، او را پسر خدا تصور میکنیم نه اینکه خداوند واقعا او را به دنیا آورده باشد.
همچنین حجتالاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین صالحی خوانساری جایگاه حضرت مریم در اسلام و قرآن را یادآور شد و اظهار کرد: چهار زن شامل حضرت خدیجه، مریم(س)، فاطمه(س) و آسیه، همسر فرعون در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفتهاند و در آیه 42 آل عمران:«وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ: و (یاد کن) آن گاه که فرشتگان گفتند: ای مریم، همانا خدا تو را برگزید و پاکیزه گردانید و بر زنان جهانیان برتری بخشید» از مریم به عنوان بانویی صدیقه یاد شده که برگزیده زنان عالم است
وی همچنین تأکید کرد: در سایه شعاع حضرت عیسی، حضرت مریم گم نشده است؛ زیرا بحث شخصیت زن در اسلام، برخلاف ادعاها، بحثی محوری است.
حجتالاسلام صالحیخوانساری تصریح کرد: ما در مباحث عرفانی اسلامی جایگاهی بی بدیل برای زهرای اطهر قائلیم، اگر چه در نگاه اعتقادی او را حبیبه خدا و مادر ائمه میدانیم.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آسیبهای موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحالوبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی میکند حال آنکه تمامی آسیبها و ناهنجاریها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.
حجتالاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشتماه در جمع دبیران نماز دستگاههای اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلیگر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان میشود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاهآبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات میداند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمیپرسد بلکه میپرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی میخواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.
وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است، وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است.
طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی میکند حال آنکه تمامی آسیبها و ناهنجاریها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.
انتهای پیام