Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 170 هزار قطعه مرغ مادر و یک میلیون و 600 هزار عدد تخم مرغ به علت ابتلا به بیماری مشترک آنفلوانزا در 6 واحد تولیدی این استان معدوم شده است.

محمدباقر حاج کاظمی با بیان این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 واحد مرغ مادر به تعداد 170 هزار قطعه مرغ مادر، یک میلیون و 600 هزار عدد تخم مرغ های نطفه دار به منظور جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزا به سایر طیور و انسانها بر اساس شرایط بهداشتی معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مرغ های مادر برای تولید تخم مرغ های نطفه دار پرورش داده می شوند و این تخم مرغ ها نیز در جوجه کشی کاربرد دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: آنفلوانزای طیور یکی از بیماری های ویروسی مهم مشترک بین انسان و پرندگان به شمار می رود.

حاج کاظمی گفت: پرندگان آبزی وحشی می توانند بدون بروز علایم بالینی، ویروس عامل بیماری را با خود جابجا کنند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر نظارت و پایش در همه واحدهای مرغداری استان زنجان و نیز کشتارگاه های طیور استان تشدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: این بیماری از ابتدای سالجاری تاکنون در واحدهای تولید تخم مرغ و مرغ گوشتی مشاهده نشده است.

حاج کاظمی، از همه شهروندان خواست از خرید و فروش هرنوع پرندگان زینتی و بومی به منظور پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و پرندگان خودداری کنند.

وی اظهارکرد: مصرف کنندگان هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود

محسن افشارچی، شامگاه سه شنبه در دیدار تشکل‌های کارگری استان وضعیت کشور را خاص عنوان کرد و گفت: اصلی ترین و موثرترین نقش را در تولید کارگر بر عهده دارد به طوری که اگر کارگر نباشد انگار هیچ چیزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنظیم عرضه و تقاضا به بهبود حقوق و دستمزد جامعه کارگری کمک خواهد کرد، گفت: بنده شخصا نسبت به امور کارگری حساس هستم و امور را از طریقی حتی به تلخی دنبال می‌کنم، چنانکه اشتغال کارگران واحدهای تعطیل هم دغدغه من و تیم همراه بوده است.

افشارچی توجه به نیازهای قشر کارگری را ضروری عنوان کرد و افزود: باید متوجه بود که قشر کارگر غیر از خدا هیچ پناهی ندارد، لذا توجه به این قشر باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات انجام شده در ارتقای کیفیت اتوبان زنجان- قزوین گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شد و برای بخش باقی مانده هم قول سه هزار میلیارد ریال برای ادامه کار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه جزو پروژه‌های برزمین مانده بود، اظهار کرد: اتوبان زنجان به تبریز در دست استان نیست و به بانک ملی باز می گردد که در حال رایزنی برای حل این موضوع هم هستیم.

مقام عالی دولت در استان زنجان در ادامه به محدودیت کارت‌های سوخت آزاد اشاره و تصریح کرد: این مشکلات سراسری است اما قبول دارم که در زنجان سختگیری می‌شود و باید دقت بیشتری شود.

افشارچی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حل مشکلات پیش روی احداث واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در این رابطه اقداماتی انجام شده که یکی از مسائل موضوع کاهش اقساط بود که برای حل این معضلات باید فرآیندها را اصلاح کرد و در عین حال باید توجه کرد که انبوه‌سازی صنعتی مسکن قیمت احداث را کاهش می‌دهد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این آیین با بیان اینکه این ایام فرصتی برای دور هم جمع شدن و شنیدن است، گفت: هر چند در طول سال هم اقداماتی برای حل مشکلات انجام شده در این میان کارفرمایان هم همراهی لازم را داشته‌اند و از ابزارهای تشویقی برای افزایش راندمان کار و بهره‌وری استفاده شده است.

ابوافضل رفیعی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود در واحدهای تولیدی دلگرمی برای کارگران ایجاد شود، افزود: امنیت شغلی از دغدغه‌های جامعه کارگری است که پیگیری هم شده ،ولی در نهایت این قانون است که یا باید به صورت کلی اصلاح شود یا قانون بالادستی مصوب شود.

این مقام مسئول طبقه‌بندی مشاغل، بهداشت محیط و ایمنی محیط کار در بین جامعه کارگری را از دیگر مسائل پیش روی جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در این مورد در جلساتی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری تشکیل و تصمیم‌گیری می‌شود که طرح طبقه‌بندی از جمله این مسائل است.

معاون استاندار زنجان گفت: مواردی هم در کارگروه اجتماعی پیگیری می‌شود و این مسائل به لحاظ عاطفی احساسی و انسانی قابل توجه است.

وی در خصوص موضوع زباله گردی نیز گفت: اغلب زباله‌گردها تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند با این حال گاهی برای حل مشکلات موردی زباله‌گردی می‌کنند.

وی یادآور شد: این افراد اغلب از پذیرش اشتغال به صورت موظفی استنکاف می‌کنند ولی در هر صورت تلاش می‌شود این افراد که تعداد آنها زیاد نیست، ساماندهی شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟