Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@20:28:01 GMT

پیگیر حقوق کارگران و کارفرمایان هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۶۷۳۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مشیریان صبح امروز (24 بهمن ماه) در نشست تخصصی "گفت‌وگوهای اجتماعی سه‌جانبه" که امروز در سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، یادآور شد: در مدت زمانی که مسئولیت معاونت روابط کار را برعهده دارم، این نشست، دومین نشست گفت‌وگوی سه‌جانبه است. اولین نشست آن با موضوع "امنیت شغل و امنیت سرمایه‌گذاری" برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جامعه کارگری و کارفرمایی از ما توقعاتی دارند، تاکید کرد: ما در این نشست جمع شده‌ایم تا انتظارات را بشنویم.

مشیریان گفت: علاوه بر این در نشست‌های شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی و همچنین کمیته‌های تخصصی  مربوطه، خواسته‌های جامعه کارگری و کارفرمایی مطرح می‌شود. ما در آن نشست‌ها نیز پیگیر حقوق کارگران و کارفرمایان هستیم.  

وی گفت: تعداد دادخواست‌ها در دوران اخیر از تعداد بیمه‌شده‌ها فزونتر شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی جامعه کارگری امنیت شغلی و دغدغه اصلی کارفرما امنیت سرمایه‌گذاری است، گفت: هدف ما از برگزاری این نشست؛ این است که منظور شرکای اجتماعی را بیشتر درک کنیم.

مشیریان افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند به نزدیک شدن هر سه شریک اجتماعی بی‌انجامد و امیدوارم سرانجام خوبی را برای کارگران کشور رقم بزند.

در نشست امروز، شرکای اجتماعی کار حضور دارند و دیدگاه خود را در حوزه کار توضیح می‌دهند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد

آنطور که منابع کارگری در کارخانه کاغذسازی پارس گزارش داده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از حدود دو هفته پیش به دلیل تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

این کارگران اعلام کردند: روز پنجشنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنار گذاشتن پیمانکار تامین نیرو و عقد قرارداد سه ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آنها بودیم بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903111

دیگر خبرها

  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری