Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی فومن در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه علوم کشاورزی که صبح امروز در سالن شهید بهشتی فومن برگزار شد گفت: بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فومن در اجرای طرح همگام با کشاورز به نتایج خوبی رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت خبر؛ کبری حسنی مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی فومن در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه علوم کشاورزی که صبح امروز در سالن شهید بهشتی فومن برگزار شد گفت: علم اقتصاد یعنی با تخصیص حداقل منابع، حداکثر استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر همین موضوع را در بخش‌های اقتصاد کشور از جمله در بخش کشاورزی مدنظر قرار دهیم، در راستای اقتصاد مقاومتی قرار خواهیم گرفت. به زبان دیگر، اقتصاد مقاومتی یعنی تولید بیشتر، بهره‌وری بیشتر و هزینه‌ی کمتر و توجه بیشتر به محصولات استراتژیک. برای رسیدن به این هدف باید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کرد.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی فومن با اشاره به نقش امنیت و سلامت غذائی در اقتصاد مقاومتی  اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی امنیت و سلامت غذایی همراه با هم مد نظر است. یعنی علاوه بر تولید کافی و اقتصادی محصولات استراتژیک کشور باید به سالم بودن غذای تولید شده نیز توجه کنیم که اینکار با استفاده حداقل از سموم و کودهای شیمیایی و حذف کشت ارقامی که هنوز سلامت غذایی آنها مورد تأیید نیست مانند محصولات تراریخته و دستکاری ژنتیک شده میسر است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی کالا‌هایی هستند که قوت غالب مردم را تشکیل می دهند مانند گندم، جو، روغن‌نباتی، برنج، شکر، سویا، ذرت و دانه‌های روغنی و چون در تولید همه نیاز کشور خودکفا نیستیم مجبور به واردات بخشی از آن‌ها هستیم؛ سالانه میلیارد‌ها دلار برای واردات‌ این کالاها هزینه می‌کنیم و اگر در شرایط تحریم این کالاهای اساسی و استراتژیک تحریم شود با مشکل اساسی قحطی مواد غذایی روبرو خواهیم شد. و امنیت غذایی کشور به خطر خواهد افتاد.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی فومن در رابطه با واردات کالاهای خوراکی تصریح کرد: از طرفی در مورد واردات کالاهای خوراکی از نظر سلامت آنها نیز مطمئن نیستیم. واردات محصولات دستکاری ژنتیک شده که عوارض بلند مدت آنها هنوز معلوم نیست و واردات محصولاتی که میزان آلایندگی به حد غیر مجاز کودها و سموم شیمیایی در آنها بررسی نشده و یا آلوده به آفات و بیماری های قرنطینه ای هستند، سلامت غذایی و تولیدات کشاورزی را به خطر خواهد انداخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد مقاومتی را تقویت تولید داخلی عنوان کرده اند و بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فومن نیز هم گام با سایر متخصصین این بخش برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند و در اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز تا کنون به نتایج خوبی رسیده است و امید آن است که نتایج این طرح که در روستاهای مختلف کشور در حال اجراء است و در هر روستا بیست کشاورز و سایت الگویی را تحت پوشش قرار دارد به کل جامعه هدف کشاورزی منتقل شود. اینک مزرعه سنگر و جهاد برای رسیدن به امنیت پایدار غذایی است.

شایان ذکر است در پایان همایش از کارشناسان برتر کانون بسیج مهندسین کشاورزی فومن تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا بی لری، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده، اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده جهت رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضائی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا جهت پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

کد خبر 6088013

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان