Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@18:30:00 GMT

مراکش؛ بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی مساجد فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۸۴۲۹

مراکش؛ بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی مساجد فرانسه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری Morocco World News؛ بنابر این گزارش در فاصله سال‌های 2011 تا 2016، دولت مراکش 6 میلیون یورو برای کمک به مساجد فرانسه کمک کرده که شامل پرداخت حقوق ائمه مساجد نیز بوده است.

بنابر قانونی که در سال 1905 در فرانسه به تصویب رسید، نظام سکولار این کشور کمک دولتی برای تأسیس هر نوع مکان عبادی را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی با 3.8 میلیون یورو و الجزایر با 2 میلیون یورو بعد از مراکش بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی مساجد فرانسه هستند.

این سرمایه‌گذاران خارجی حدود 20 درصد هزینه مساجد فرانسه را تأمین می‌کنند و باقی هزینه‌ها از سوی مسلمانان فرانسه جمع‌آوری می‌شود.

مسلمانان فرانسه با پول‌های اهدایی خود اکثراً به مساجد کوچک کمک میکنند و مساجد بزرگ با سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه از سوی مراکش، عربستان، الجزایر، کویت، قطر، امارات و ترکیه اداره می‌شوند.

بنابر این گزارش حدود 2450 مسجد در فرانسه وجود دارد که عمدتاً در شهرهای بزرگ قرار دارند. 64 درصد این مساجد کمتر از 150 مترمربع هستند.

اسلام دومین دین بزرگ فرانسه است و حدود 3 تا 6 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

بنابر تازه‌ترین گزارش موسسه افکار عمومی فرانسه (IFOP)  56 درصد مردم فرانسه دین اسلام را سازگار با ارزش‌های کشور خود می‌دانند.

این آمار نشان می‌دهد که پذیرش مسلمان در فرانسه هنوز جای کار دارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور نیز به تازگی اعلام کرد که قصد دارد با نمایندگان همه ادیان از جمله اسلام دیدار کند و قصد دارد زمینه‌ای برای سازماندهی اسلام در شش ماهه اول سال 2018 مهیا کند/.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است