Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جزئیات تفاهم رگولاتوری بانکی و ارتباطات برای حل مشکل امنیت USSD ها خبر داد و گفت:‌ رگولاتوری تأیید کرده که با استفاده از اپلت‌هایی روی سیم‌کارت امنیت موردنظر بانک مرکزی را تأمین کند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا در جمع خبرنگاران از راه حل مشترک بانک مرکزی و رگولاتوری برای رفع مشکل کدهای کوتاه دستوری برای تبادلات مالی خبر داد و گفت: درست شدن و فعال شدن مجدد این بستر از طریق پیوست مشترک بانک مرکزی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شد که با تفاهم این دو مجموعه و اپراتورها و شرکت‌های پرداخت الکترونیکی مقرر شد سندی مورد پیگیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، وی گفت: در این سند با استفاده از اپلت‌هایی روی سیم‌کارت ملاحظه امنیتی بانک مرکزی تأمین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ملاحظه امنیتی بانک مرکزی مورد تأیید ما نیز هست و رگولاتوری تأیید کرده که با این راهکار امنیت مورد نظر بانک مرکزی تأمین می‌شود.

* اشتغال حاکمیتی سم خلاقیت است

جهرمی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره راهکار وزارت ارتباطات برای استفاده از نخبگان اظهار داشت: سم خلاقیت، اشتغال حاکمیتی است. نخبگان و مغزها خودشان می‌توانند موتور محرک برای اشتغالزایی باشند. این سم است که به یک نخبه و مغز بگوییم به‌جای اشتغالزایی در یک شغل دولتی ثابت مشغول شود. بنابراین هدفمان در اشتغالزایی نخبگان به‌جای به‌کارگیری مستقیم آنها در مشاغل است.

* برای توسعه اشتغال در سال آینده باید تلاش جدی‌تری کنیم

جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت این وزارتخانه از توسعه کسب و کارها گفت: وزارت ارتباطات مسئول توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور است که آمارهای سال ۹۵ و ۹۶ نشان می‌دهد هدف ایجاد ۱۰۰ هزار شغل محقق شده که این امر ناشی از فراهم کردن اکوسیستم‌ها بوده است.

وی گفت: اما برای سال آینده برای توسعه اشتغال باید تلاش جدی‌تری کنیم و باید موانع سر راه کسب و کارهای نوپا از جمله موانع حقوقی، مالیاتی و نظام تأمین مالی را مرتفع کنیم که ایجاد زیست‌بوم مناسب برای ایجاد کسب و کارها وظیفه ما است.

* نمایش سنسورها؛ ابزارهای اندازه‌گیری و نمایشگرهای هوش مصنوعی در نمایشگاه اینترنت اشیاء

وی درباره نمایشگاه اینترنت اشیاء توضیح داد: در حوزه اینترنت اشیاء در آغاز راه در دنیا هستیم و همه کشورها تلاش می‌کنند از این بازار سهم مناسب بگیرند.

وی گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها که فرصتی را برای دیدن آخرین دستاوردهای این حوزه فراهم می‌کند، فرصت مناسبی است، در این نمایشگاه سنسورها و ابزارهای اندازه‌گیری بر بستر اینترنت اشیاء در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

وی گفت: اگر آزادسازی فرکانسی در لایه‌های مختلف صورت بگیرد، جمع‌آوری اطلاعات برای رشد اینترنت اشیاء تسهیل می‌شود.

جهرمی ادامه داد: همچنین در لایه کلان‌داده و بیگ‌‌دیتا شاهد پردازشگرهای هوش مصنوعی در این نمایشگاه بودیم که مجموعه دستاوردهای این نمایشگاه نشان می‌دهد اکوسیستم اینترنت اشیاء در حال تکمیل شدن است.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت ایران در اتحادیه جهانی مخابرات نشستی بین‌المللی در اینترنت اشیاء داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این حوزه در مجموع ۳۰۰ شرکت فعال هستند که ۸۰ محصول ارائه کرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان