Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@18:28:18 GMT

وعده وزیر نیرو برای آبرسانی به ۸۰۰۰۰۰۰ روستایی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۲۱۴۸

پس از اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی حدود ۱۰۰۰ روستا از آمار روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند کم شد که این بجز صرفه جویی در سوخت، سبب شد تا هزینه زیادی نیز از دوش دولت برداشته شود؛ زیرا آبرسانی تانکری با توجه به مسافت، برای دولت بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان در هر مترمکعب هزینه در بر داشته است.

تا سال ۱۳۹۲ هیچ ردیف بودجه آبرسانی روستایی وجود نداشت و در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۴، اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد، در سال گذشته اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه آبرسانی روستایی لحاظ شد که این میزان در سال جاری تا ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰۰۰ روستا آبرسانی شد به‌طوری‌که دو میلیون نفر تحت پوشش آب پایدار و مستمر قرار گرفتند ولی همه مشکلات آب روستایی کشور حل نشده و با یک ششم اعتبار مورد نیاز تنها یک سوم مشکل حل شده است.

ازسوی دیگر در زمان حاضر در سطح کشور در قالب مجتمع‌های آبرسانی، حدود ۴۰۰۰ روستای غیر برخوردار و فاقد شبکه و ۳۳۰۰ روستای سطح دو که با مشکلات شبکه مواجه هستند تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی نیستند لذا بایستی حدود ۸۰۰۰ روستا آبرسانی شود تا تمامی روستاهای کشور تحت پوشش شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی قرار گیرند و برای تحقق این امر، اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

در حال حاضر ۲۵ درصد کشور در انتظار آب هستند و گرچه دولت امید توجه مناسبی به مساله آبرسانی روستایی داشته و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده اما بدیهی است که تا عدم تخصیص اعتبار پیشنهادی شرکت های آب و فاضلاب نمی توانند ادامه کار را پیش ببرند، لذا با توجه به اهمیت آبرسانی و حیاتی بودن این نیاز برای مشترکان لازم است که دولت توجه و عنایت بیشتری به این مهم داشته باشد.

بر اساس وعده های وزارت نیرو قرار شده ۵۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به شبکه‌های قبلی اضافه و ۲۰۰۰ روستا تا انتهای امسال آبرسانی شوند که تا امروز یک هزار و ۴۸۶ روستا از آب مناسب برخوردار شده اند و همچنین قرار شده ۸ میلیون روستایی نت پایان دولت از این نعمت حیاتی بهره ببرند.

انجام این کار مهم بی شک نیازمند تامین سرمایه و حمایت دولت است که با توجه به کارهای صورت گرفته در دولت یازدهم به نظر می رسد که دولت عزم جدی برای آبرسانی به روستاییان داشته باشد و می توان نسبت به تحقق این وعده امیدوار بود.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: بارش باران طی شبانه روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان باعث بروز سیل و تخریب بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی به ویژه در مناطق روستایی شده است.

یداله سلطانی افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان و صدور هشدار سطح نارنجی همه نیرو‌های این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر آماده باش کلیه تیم‌های عملیاتی و پدافند غیر عامل در سطح شرکت، اضافه کرد: همچنین همه ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی و مولد‌های برق اضطراری به حالت آماده به کار، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوی اظهار داشت: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در شهرستان خوی شد و خساراتی به بار آورده که در روستای ولدیان خط انتقال آب چشمه آسیب دید و همچنین به بخشی از شبکه توزیع این روستا خسارت وارد شد و در روستا‌های خاکمردان و شیرین کندی نیز خسارتی به شبکه توزیع وارد کرد.

سلطانی افزود: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه آب آشامیدنی تمام شهر‌ها و روستا‌های شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت‌ها را اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: همه نیرو‌های خدماتی در آماده باش هستند و با تلاش نیرو‌های عملیاتی شرکت وضعیت آبرسانی در حالت عادی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان