Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هنوز تصمیم‌گیری نهایی درباره وضع مالیات بر مواد دخانی و سیگار انجام نشده است.

سیدمهدی فرشادان عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 97 در گفت‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی بندی مربوط به قیمت سیگار و افزایش مالیات بر آن در نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: یکی از بندها در لایحه بودجه سال 97 مربوط به افزایش مالیات بر سیگار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحث افزایش مالیات در حوزه خرده‌فروشی و برای هریک نخ سیگار مالیاتی با عددهای مختلف وضع شد.

نماینده مردم سنندج با اشاره به اینکه سیگارها در کشور به 4 دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: سیگار خالص که تولید داخلی است، سیگارهای تولید مشترک با یک کشور خارجی، سیگار خارجی با برند بین‌المللی که در ایران تولید می‌شود و سیگارهایی که وارداتی هستند.

فرشادان تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه برای تمامی این موارد در مرحله اول مالیات‌هایی وضع شد، بسیاری معتقد بودند که وضع مالیات بالا می‌تواند به تولیدات داخلی ضربه زده و موجب بیکاری شود، لذا کمیسیون تلفیق عدد مالیات را بر تولیدات داخلی به نحوی قرار داد تا این اتفاق نیفتد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 بیان کرد: برای محصولات مشترک و برند خارجی هم عددهای مالیاتی دیگر و برای سیگارهای وارداتی تعرفه بالاتر قرار داده شد.

فرشادان با بیان اینکه ما دو هدف از وضع مالیات بر روی دخانیات و سیگار داشتیم، گفت: وضع مالیات می‌تواند عوایدی را نصیب کشور کرده و همچنین موجب پیشگیری از مصرف بالای دخانیات شود، لذا ما با دید سلامت محور نیز به این موضوع نگاه کردیم.

وی ادامه داد: البته موضوع افزایش مالیات بر روی سیگار هنوز به صحن علنی نیامده، زیرا فعلا موردی پیش آمده که ظاهرا در کمیسیون تلفیق تمامی این پیش‌فرض‌ها و عددهایی که بر روی آن مدت‌ها بحث و بررسی شده و تصویب شده بود باقی مانده تا در جلسات بعدی بررسی شود.

نماینده مردم سنندج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این اتفاق مربوط به نامه اعتراضی فروشندگان و توزیع کنندگان کالای دخانی تولید داخل به رئیس مجلس نمی‌شود، بیان کرد: بنده نمی‌دانم به چه دلیلی این اتفاق افتاده، زیرا اکنون عددهای مالیاتی که پیش از این تصویب کرده بودیم و بر روی آن بسیار بحث شده بود باقی مانده است، امیدواریم در جلسات بعدی کمیسیون درباره آن تصمیم‌گیری شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 97 تاکید کرد: هنوز تصمیم‌گیری نهایی درباره وضع مالیات بر مواد دخانی و سیگار انجام نشده است، اگرچه یک بخش از آن حذف شده، اما این حذف با توجه به اصرار برخی طراحان و افراد دخیل در این موضوع فکر می‌کنم در جلسات بعدی هم بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

شایان ذکر است، فروشندگان و توزیع کنندگان مواد دخانی تولید داخل طی نامه‌ای از رئیس مجلس خواستار تغییر بند الحاقی 7 به تبصره 6 لایحه بودجه سال 97 که موجب افزایش 35 تومانی هر نخ سیگار تولید داخلی می‌شود، شدند.

انتهای پیام/

افزایش مالیات بر مواد دخانی با نگاه سلامت محور و عواید مالیاتی بوده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی یورگن کلوپ در مورد صلاح

به گزارش ورزش سه"، تساوی هفته قبل لیورپول و وستهم که با ‏نتیجه 2-2 به دست آمد تحت‌الشعاع یک اتفاق عجیب در اواخر ‏مسابقه قرار گرفت: درگیری لفظی بین محمد صلاح و یورگن کلوپ ‏کنار خط طولی زمین. ‏

از آن روز همه به دنبال این هستند که مشخص شود بین کلوپ و ‏صلاح چه کلماتی رد و بدل شده است. کلوپ سعی کرد تنش را ‏مدیریت کند و گفت در رختکن با بازیکنش صحبت کرده و مشکل حل ‏شده است. اما صلاح نظر دیگری داشت و گفت اگر صحبت کند آتش ‏به پا خواهد شد. ‏

در هر صورت کلوپ روز جمعه گفت هرگونه اختلاف با صلاح صحت ندارد و این دو همه چیز را فراموش کرده‌اند. مربی قرمزها تاکید کرد که تمرکز اصلی روی سه پیروزی در سه بازی باقی‌مانده است و اولی نیز همین امشب برابر تاتنهام خواهد بود.

طبق گزارش منابع نزدیک به لیورپول، امروز محمد صلاح از ابتدا در ترکیب لیورپول قرار خواهد گرفت و خبری از نیمکت‌نشینی او نیست. مربی آلمانی بار دیگر به ستاره مصری خود اعتماد خواهد کرد و بر خلاف بازی با وستهم به او در ترکیب ثابت میدان می‌دهد. بهترین فرصت برای درخشش صلاح در فصلی که برای لیورپول پایان خوبی نداشت و قهرمانی لیگ را از دست رفته می‌بیند.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تصمیم نهایی یورگن کلوپ در مورد صلاح
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود