Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان-فرماندار سمنان بابیان اینکه روستاییان شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره مند می‌شوند، گفت: این تسهیلات از ۱۰۰ میلیون ریال به بالا و با سود شش درصد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی در کارگروه اشتغال روستایی سمنان که ظهر سه‌شنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به ارائه تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل در امر اشتغال روستایی، تأکید کرد: این تسهیلات با توجه به شغلی که مدنظر است متفاوت خواهد بود، اما سقف آن ۱۰۰ میلیون ریال تعیین‌شده و هدف از آن افزایش فرصت‌های شغلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از رویکردهای فرمانداری به ارائه این تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و همچنین تحقق مهاجرت معکوس است.

فرماندار سمنان بابیان اینکه ارتقای تولید در روستاها به‌منظور بالا بردن توانمندی اقتصادی در زمره دیگر اهداف دولت در راستای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی است، تأکید کرد: وقتی می‌توانیم شهری توانمند داشته باشیم که روستاهای ما توانمند باشند لیکن این تسهیلات ارزان‌قیمت به‌منظور اشتغال و توانمند سازی روستاییان پرداخت می‌شوند.

دانایی برضرورت نگاه ویژه به مقوله بومگردی و گردشگری نیز اشاره کرد و تأکید داشت: یکی از راه‌های آسان برای اشتغال و به‌کارگیری مثبت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها، بومگردی است چراکه خوشبختانه اقلیم مناسب، طبیعت و آب‌وهوای خوب در کنار هم‌جواری با کریدور تهران-مشهد در زمره ظرفیت‌های گردشگری سمنان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی مهم‌ترین عامل حفظ جمعیت روستایی است، گفت: هیچ محدودیتی در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی وجود ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد