Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:۱۳۴ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در نقاط مختلف استان درحال اجراست.

میرشکار ادامه داد: حجم سرمایه گذاری اولیه جواز‌های تاسیس صادره این واحد‌ها بیش از سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیمان، مس، کاشی، پنل پلی اورتان، سردخانه، پودر شوینده و بسته بندی محصولات از جمله این طرح هاست که با بهره برداری از آن‌ها برای سه هزار و ۴۰۰ نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک افزون بر هزار واحد صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند که عمده آن‌ها واحد‌های کوچک و کارگاهی هستند.

میرشکار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استان صنعتی محسوب نمی‌شود اظهار داشت: از مجموع واحد‌های دارای پروانه بهره برداری این استان تنها حدود ۱۳ واحد صنعتی سبب اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر شده اند.

وی ادامه داد: واحد‌های صنعتی سیستان و بلوچستان عمدتا در بخش معادن، واحد‌های شن و ماسه، کوره، صنایع غذایی، مواد پتروشیمی، صنایع لاستیک، پلاستیک و صنایع شیلاتی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان جایگاهی که بتواند از لحاظ صنعتی در سطح کشور مطرح باشد را ندارد در حالی که سرشار از ظرفیت و توانمندی است.

وی با بیان اینکه بخش معدن می‌تواند به عنوان محور توسعه سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گیرد گفت: شاید یکی از دلایلی که نتوانستیم در جایگاه خوبی از لحاظ صنعتی و معدنی قرار گیریم حضور نداشتن شرکت‌های بزرگ دولت، وابسته به دولت و نهاد‌های عمومی برای فعالیت‌های اقتصادی در این استان بوده است.

وی تاکید کرد: برای رونق صنعت در سیستان و بلوچستان استفاده از منابع و تسهیلات بانک ها، کمک‌های فنی و اعتباری تغییر در نظام تعرفه‌ای کشور با کشور‌های همجوار و استفاده از معافیت‌ها و مشوق‌ها برای این استان ضروری است.

انتهای پیام/ع

 ۱۳۴ طرح صنعتی و معدنی در سیستان وبلوچستان 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور