Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@14:00:25 GMT

بازگشایی مشروط فرودگاه های اقلیم کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۵۳۴۲

بازگشایی مشروط فرودگاه های اقلیم کردستان

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، پس از بحران در روابط اربیل و بغداد به دلیل همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در شهریور گذشته و تحریم‌های دولت مرکزی علیه اربیل، توقف پروازهای بین‌الملل به و از اربیل، سرانجام بغداد با پروازهای زیارتی کردستان به مقصد عربستان موافقت کرد.

این موضوع را خطوط هوایی کردستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادره از خطوط هوایی منطقه کردستان عراق آمده است که نخست وزیر عراق با ورود و خروج پروازها برای حمل و نقل حجاج در فرودگاه های بین المللی اربیل و سلیمانیه موافقت کرده است.

عبدالامیر محمد علی مدیر کل مرکز عملیات ملی منطقه کردستان عراق گفت: این اقدام در راستای رفع جزئی ممنوعیت پروازها در فرودگاه‎های منطقه کردستان عراق که به دستور حیدر العبادی از تاریخ 29-9-2017 اعمال شده است، صورت می گیرد.

دولت عراق براساس قانون اساسی عراق کنترل فرودگاهها و معابر مرز را در زمره صلاحیت های حاکمیتی خود دانسته و بویژه بعد از برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق، خواهان تحویل فرودگاهها و معابر مرزی به دولت فدرال شد.

درهمین راستا و از همان زمان بدلیل خودداری تشکیلات اقلیم کردستان عراق در آن زمان از اجرای این قانون، تمامی پروازهای بین المللی از و به اربیل و سلیمانیه به دستور بغداد متوقف شد.

تحلیلگران معتقدند که با آغاز ممنویت پروازهای بین المللی به فرودگاههای سلیمانیه و اربیل و خروج هواپیماها از آن به درخواست دولت مرکزی بغداد، شمال عراق از دنیا دور افتاده و منزوی شده است.

عراق اقلیم کردستان فرودگاه مشروط بازگشایی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

تابناک _ پیش از ظهر امروز، آقای نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود...

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • بارزانی وارد تهران شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول