Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ آزمایش دوپینگ 'کی سایتو' ورزشکار ذخیره تیم 5000 متر امدادی اسکیت سرعت مسافت کوتاه ژاپن در المپیک زمستانی پیونگ چانگ مثبت شده است.
دادگاه حکمیت ورزش اعلام کرد که سایتو تعلیق موقت را پذیرفته و به صورت داوطلبانه دهکده ی المپیک را ترک کرده است.
دارویی که آزمایش دوپینگ سایتو برای آن مثبت شد عموما به عنوان یک ماده ی پوششی استفاده می شود تا مصرف دارو های نیرو زا را پنهان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ورزش ژاپن، یوشیماسا هایاشی، در مورد این رسوایی صحبت کرده است وی گفت با نزدیک بودن المپیک 2020 توکیو، ما اقداماتی همه جانبه را اتخاذ خواهیم کرد که از اتفاق افتادن دوباره هر چیزی شبیه به این جلوگیری کنیم.
کمیته بین المللی المپیک پیشتر اعلام کرده بود این دوره از رقابت ها یکی از بهترین و پاکترین دوره های مسابقات خواهد بود زیرا صدها مورد آزمایش ضد دوپینگ در آن انجام شده است.
کمیته بین المللی المپیک در گزارشی آورده است ورزشکار ژاپنی دهکده ورزشی را ترک کرده اما در مورد مکان فعلی وی اظهار نظر نکرده است.
از سوی دیگر این کمیته در گزارش خود در باره دوپینگ این ورزشکار آورده است وی فعلا از شرکت در همه مسابقات بین المللی در این رشته محروم است.
ورزشکار ژاپنی در مصاحبه ای در این ارتباط از مسئولان برگزاری مسابقات و کمیته بین المللی المپیک عذرخواهی کرد و گفت که هرگز فکر نمی کرده است موادی که مصرف کرده داروی نیروزا بوده است.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 20 بهمن آغاز شده و تا 6 اسفند ادامه دارد.
دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر