Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@19:39:49 GMT

استقبال اصولگرایان از رفراندوم حسن روحانی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۰۹۷

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محسن مهدیان- آقای روحانی از رفراندوم گفتند؛ رفراندوم جزء اصول قانون اساسی است. هرآنچه مورد اجماع مردم است سرنوشت خودآنهاست و بهترین راه است. راه درست موجب پیشرفت است و انتخاب نادرست، تجربه است و موجب رشد و تعالی.

اما موضوع در رفراندوم اهمیت دارد. مساله جدیدی که نیازمند رای مردم است چیست؟ از رفراندوم استقبال می کنیم؛ اما انتظار ندارید موضوعاتی که یکبار مردم انتخاب کردند را برایش مجدد پای صندوق روند؟ مردم فروردین 58 به جمهوری اسلامی رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکبار اسلام و الله را به عنوان حاکم انتخاب کردند. انتظار ندارید که برای حاکمیت کدخدای آمریکائی و موضوعاتی با این محور و محتوا، یکبار دیگر پای صندوق بروند؟

همان ایام یکبار قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شد. سال 68 نیز برای اصلاح قانون اساسی رای شان را تکرار کردند. توقع ندارید که برای جبران کم کاری ها در اقتصاد مقاومتی اصل 43 قانون اساسی را مجدد به رای بگذاریم و استقلال اقتصادی را محک بزنیم؟

این ماجرا وقتی نگران کننده می شود که تاریخ طرح رفراندوم را در بیان آقای روحانی مرور کنیم. پیشتر در سال 93 وقتی از رفراندوم گفتند به دغدغه شان برای رفراندوم نیز اشاره کردند: "چند دهه اقتصاد به سیاست داخلی و خارجی یارانه داده است و شاید لازم باشد برای مدتی هم سیاست به اقتصاد یارانه دهد". ابعاد این گزاره را متوجه هستیم؟

قرارست قانون اساسی و جمهوری اسلامی و اسلام را مجدد به رفراندوم بگذاریم؟

خلاصه از رفراندوم استقبال می کنیم.

یک نکته ساده هم باقی ماند. باید به انتخاب مردم احترام گذاشت. سرنوشت این انتخاب ها چه می شود؟ ضمانت اجرائی انتخاب مردم چیست؟ در آخرین انتخاب مردم، که شعبه ای از رفراندوم بود، رئیس جمهور انتخاب شد. چه میزان مطالبات مردم در آن انتخابات عمل شده است؟ لطفا از میزان تحقق خواست مردم‌در همه پرسی قبلی هم گزارش دهید.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون مرکزی چین، در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند.

رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6090723

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است