Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از استحصال 800 هزار بشکه نفت با دستگاه‌های (MOS & MOT) در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، هوشنگ صیدالی با بیان این که توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به آثار آن بر محیط زیست، سبب وقوع بحران‌های زیست محیطی می شود، گفت:شرکت نفت و گاز گچساران همواره خود را متعهد به حفظ محیط زیست پیرامون خود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تولید روزانه بیش از 600 هزار بشکه و بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز، افزون بر صیانت از منابع نفتی و رعایت اصول و ضوابط ایمنی ، اقدام‌های مؤثری را برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با به‌کارگیری دستگاه‌های فرآورش نفت خام سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال های سوخت در محل چاه جلوگیری شده است.

صیدالی با بیان این‌که پیش‌تر آزمایش‌های جریانی از طریق جریان دادن چاه به گودال سوخت سرچاهی انجام می‌شد، افزود: این عملیات سبب آلودگی محیط‌زیست و هدر رفت سرمایه ملی می شد.

وی افزود: باتوجه به سیاست های کلی شرکت ملی نفت ایران و ضرورت توجه و انجام فعالیت براساس توسعه پایدار، این شرکت در سال های اخیر موفق به ساخت و در مدار قرار گرفتن سه دستگاه تفکیک گر سیار نفت MOS و یک دستگاه فرآورش MOT شده است.

مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به نقش این دستگاه‌ها گفت: کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در تصمیم گیری برای توسعه میدان‌ها، بهره برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش از دستاوردهای بهره مندی از این تجهیزات است.

صیدالی تصریح کرد: کارشناسان این شرکت موفق شدند در سال 96 طی مراحل مختلف عملیات سرچاهی حدود 800 هزار بشکه نفت را از چاه های کیلورکریم ، گلخاری، پازنان و رگ سفید را به وسیله دستگاه‌های (MOS & MOT) برداشت کنند.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج