Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان سلماسی صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان که با دستور کار بررسی سند جامع آموزش شهروندی همدان و دیدار با فعالان عرصه قرآنی برگزار شد، افزود: باید از ظرفیت تشکل‌های قرآنی برای نهادینه کردن رفتارهای اعتقادی و مذهبی در شهر همدان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلماسی با اشاره به جمعیت قابل توجه اعضای موسسات قرآنی مخصوصا کودکان و نوجوانان قرآن آموز گفت: باید تفاهم نامه ای بین اتحادیه موسسات قرآنی و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان منعقد شود.

وی گفت: باید در این تفاهم نامه ضمن اینکه فرایند کمک به موسسات قرانی از جمله کمک های مالی، سخت افزاری و استفاده از مراکز فرهنگی و فر هنگسراها پیش بینی می شود از ظرفیت های این موسسات قرآنی نیز در راستای ارائه آموزش های شهروندی و پیشبرد اهداف فرهنگی شهرداری استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: هر جا مردم و تشکل های مردمی برای اجرای برنامه‌ای وارد عرصه عمل شده‌ و مشارکت داشته اند ما کارها را با موفقیت به پایان رسانده ایم به همین دلیل نیز باید برای نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه، از ظرفیت نهادهای قرآنی استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای اجتماعی محلات با هدف جلب مشارکت های اجتماعی شهروندان ایجاد می شود آموزش شهروندی نیز با هدف تغییر، بهبود و اصلاح رفتار شهروندان است.

وی ادامه داد: شناسایی، معرفی و الگوسازی از شهروندان برگزیده، بسترسازی برای ارتقاء آموزش های شهروندی و تبدیل جشنواره به یک رویداد فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر همدان از دیگر اهداف شورا و شهرداری است بنابراین در مجموع جشنواره شهروند برگزیده، طرح شورای اجتماعی محلات و آموزشهای شهروندی هر سه در راستای ایجاد تغییر، بهبود و اصلاح رفتارهای شهروندی است.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند راهبردی آموزشهای شهروندی همدان توسط مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان اظهار کرد: این سند امروز به کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تقدیم شد تا پس از بررسی در کمیسیون و ضمن لحاظ کردن نظرات اعضای کمیسیون به صحن شورا برای تصویب ارجاع داده شود.

سلماسی اضافه کرد: سند راهبردی آموزشهای شهروندی پس از تصویب در صحن شورا به معاونت اجتماعی فرهنگی و گردشگری شهرداری برای نگارش شیوه نامه اجرایی آموزش شهروندی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای صحیح برنامه های آموزش شهروندی در بتوانیم در تغییر رفتار مردم موثر باشیم تا مردم عامل به وظایف خود در شهر باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا