Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@03:12:38 GMT

تلگرام کاربران را از راه دور کنترل می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۶۴۹۹

موسس تلگرام در پاسخ به اخبار وجود آسیب پذیری در نسخه دسکتاپ تلگرام اعلام کرد هیچکس نمی تواند رایانه یا تلگرام کاربر را از راه دور کنترل کند مگر آنکه او فایل بدافزاری را باز کرده باشد.

به گزارش مهر، پاول دوروف موسس تلگرام نسبت به گزارش کسپراسکی درباره وجود آسیب پذیری در نسخه دسکتاپ تلگرام واکنش نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در کانال تلگرامی خود ادعا کرد این یک شکاف امنیتی واقعی در تلگرام دسک تاپ نیست.

او در ادامه نوشت: هیچکس نمی تواند از راه دور رایانه یا تلگرام شما را کنترل کند مگر آنکه یک فایل حاوی بدافزار را باز کرده باشید. این شکاف امنیتی یک نوع مهندسی اجتماعی است.

در حقیقت این یک فایل js در قالب فایل png پنهان شده و تنها درصورتی فعال می شود که کاربر روی گزینه Run کلیک کند. بنابراین اگر فایل بدافزاری را باز نکرده باشید، رایانه شما کاملا ایمن است.

این درحالی است که طبق گزارش کسپراسکی در ماه اکتبر هکرها با ترغیب کاربران به دانلود یک بدافزار از توان سیستم کاربر برای استخراج ارزهای مجاز استفاده می کردند. تلگرام این مشکل را در ماه نوامبر حل کرد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229502 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران