Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت در این جلسه بر برنامه ریزی برای مدیریت اجرای پروژه های اثرگذار تاکید کرد و اظهار داشت: باید طوری عمل کنیم تا شهروند و گردشگر تغییرات را احساس کنند.

مسعود نصرتی با بیان اینکه سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها زمانی به شهر ورود می کند که زیرساختها فراهم باشد افزود: برای ورود سرمایه گذار در بخش رودخانه های شهر باید ابتدا حاکمیت، بخشی از مشکلات زیست محیطی را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته قراردادهای عمرانی بدون پشتوانه مالی بسته شد
شهردار رشت با تاکید بر نیاز ورود سرمایه گذاران و پیمانکاران در بخش های مختلف گفت: مذاکرات با دستگاهها و بخش های مختلف برای تسریع فعالیتهای سرمایه گذاران انجام می شود.

مسعود نصرتی با بیان اینکه ما آمادگی کامل داریم و منتظر ایده ها و همراهی سرمایه گذاران هستیم خاطرنشان کرد: اگر همدلی و مذاکره را پیش بگیریم سرمایه گذار در استان گیلان کم نیست و می شود کارهای خوبی انجام داد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: سعی ما این است که در حد توان پروژه ها را تعریف کنیم و توانمندی تامین مالی شهرداری رشت را بسنجیم.

نصرتی افزود: نگاه شهرداری رشت رو به گذشته نیست و همه مسائل با نگاه به آینده است هرچند گذشته را نمی شود کتمان کرد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: در گذشته قراردادهای عمرانی بدون پشتوانه مالی بسته شد و این خود باعث نارضایتی مردم و پیمانکاران و شهرداری شد ما نمی خواهیم تنها قرارداد منعقد شود و به دنبال انجام کار هستیم .

می خواهیم شهرداری معتبر و آبرومند باشد تا حضور سرمایه گذاران تداوم یابد

وی تصریح کرد: می خواهیم شهرداری آبرو داشته باشد و همکاری ما کوتاه مدت نباشد تا شهرداری بتواند ۶ ماه و ۲ سال دیگر نیز با شما پیمانکاران کار کند و مسلماً شما نیز تنها در صورتی حاضر به همکاری با شهرداری هستید که آینده روشنی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید شفاف عمل کنیم افزود: بدهکاری شهرداری باید به حدی باشد که بتوان آن را تحمل و برای آن برنامه ریزی کرد و ما می خواهیم با شما صادقانه کار کنیم تا شهرداری رشت پیش شما معتبر باشد و ما نیز بتوانیم از ظرفیت پیمانکاران و سرمایه گذاران استفاده کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه باید شرایط را پذیرفت گفت: باید روش برای کار تعریف کرد و مسالمت آمیز حرکت کرد تا این چرخ بچرخد و مردم منتظر تسریع روند اجرای پروژه ها هستند و با حرف زدن کاری پیش نمی رود.

نصرتی افزود: اگر پروژه ای زمین گیر شود ما بدهکار اجتماعی می شویم؛ گاهی به مدیران شهرداری می گویم من با احساس تعلق سازمانی به شهرداری کارها را پیش می برم و برایم مهم است که از بیرون چطور به شهرداری نگاه می کنند. اینکه به شهرداری نگاه خوبی نباشد شایسته نیست و باید اعتماد وجود داشته باشد و برای شکستن این سد باید راهکارهایی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: گیلان ویژگی های بسیاری دارد و اگر سرمایه گذار وارد شهر نشود حتما یک جای کار می لنگد و نیاز به بررسی است.

برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران ساز و کاری تعریف شده است

شهردار رشت تصریح کرد: برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران ساز و کاری تعریف شده است و مطالبات پیمانکاران ساماندهی می شود و به دنبال این هستیم که از همه ظرفیت سرمایه گذاران بهره مند شویم.

وی گفت: باید کارها با برنامه و کارشناسی شده پیش رود و رودخانه های رشت اگر در طرح جامع ۴۰ سال پیش شهر به خوبی دیده می شد امروز مشکل فاضلاب نداشت.

نصرتی افزود: می شود پروژه های مناسب برای حاشیه رودخانه ها تعریف کرد و مردم و بازاریان را سهام دار کرد. ‌راهکار بسیار است و نیاز به مشارکت و همدلی به دور از اختلاف سلیقه ها بود. در ادامه جلسه رسولی رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از شهردار محترم و حضور شرکتهای برتر استان اعلام کردند حضور پتانسیل‌های استان در شرایط فعلی بسیار ارزشمند است .

  با توجه به روشهای تأمین که شهرداری در برنامه کاری خود دارد و عشق و علاقه ای که در حضار و دیگر شرکتهای موجود در استان دیده میشود اتفاقات خوبی می توان در این شهر رقم زد . ایشان ضمن تأکید بر اجرای پروژه های دارای اولویت و تقویت چرخه اقتصادی شهر از شهردار درخواست نمود که قراردادهای جاری شهرداری به ثبات رسیده ، تعیین تکلیف شود و ساختار بومی استان توانایی اجرای پروزه های شهری را دارد. در این جلسه پیمانکاران حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

مشخص شدن پروژه های مدنظر شهرداری و منابع آنها، ارائه راهکارهایی برای پرداخت بدهی های گذشته، رفع معارض پروژه ها قبل از اجرا، تعیین تکلیف پروژه های مسکوت و نحوه پرداخت ها در پیمانها و قراردادهای جدید از جمله مواردی بود که پیمانکاران در این جلسه مطرح کردند.

در ادامه این جلسه در مورد نحوه همکاری و روشهای سرمایه گذاری برای پاکسازی و جمع آوری فاضلاب رودخانه های رشت بحث و گفتگو شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت و مریم گل احضار رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت میر غفاری مدیر کنترل و نظارت بر پروژ های عمرانی جمعی از مدیران عامل و نمایندگان شرکت های رتبه برتر امور عمرانی استان گیلان حاضر در این جلسه بودند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد