Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:29:19 GMT

افزایش فضای سبز مشهد برای کاهش اثرات آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۶۷۴۷

افزایش فضای سبز مشهد برای کاهش اثرات آلودگی هوا

مشهد-معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: تلاش می کنیم برای کاهش اثرات آلودگی هوا سرانه فضای سبز مشهد را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل‌الله کاظمی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اتوبوس دیابت مشهد، با اشاره به اینکه در دوره مدیریتی جدید شهرداری  نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده است، اظهار کرد: نگاه به موضوع سلامت شهروندان مورد توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد بوده و یکی از کمیسیون‌های این شورا هم با محوریت سلامت کار می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در کلان‌شهرهای کشور از جمله مشهد  نگرانی‌هایی از جمله رشد شهر نشینی، مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و استرس بالا داریم که سلامت زائران و مجاوران امام رضا(ع) را به خطر می‌اندازد و وظیفه خود دانستیم در حوزه سلامت به شکلی جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۷۶ روز با هوای ناسالم را گذراندیم گفت: به دلیل نگرانی‌های موجود در بحث آلودگی هوا و سلامت مردم سرانه فضای سبز را به ۱۵ متر افزایش می‌دهیم و بالغ بر ۷۰ درصد فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه سلامت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تمام همت و توان خود را در حوزه سلامت زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها خواهد داشت و در این خصوص آماده همکاری با مجموعه‌های مختلف در این حوزه هستیم تا با مشارکت و همکاری میان‌بخشی گامی موثر در حوزه سلامت برداریم.

کاظمی اضافه کرد: فعالیت‌های حوزه سلامت معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نسبت به سال گذشته رشدی بیش از ۳ برابری داشته است، هرچند که این هم مطلوبمان نیست و با هدف ترسیم شده هنوز فاصله داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟

اخیراً فیلمی در فضای مجازی  به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می‌کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی شهرداری منطقه 7 در اطلاعیه ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید شهرداری تهران بوده، اعلام کرد: این نهاد مردمی که خود را خادم مردم می‌داند هر ساله هزینه‌های هنگفتی برای نگهداشت و توسعه فضاهای سبز شهر تهران می‌کند، به اطلاع شهروندان تهرانی که به حق و بدون تعارف ولی نعمتان کارکنان شهرداری هستند می‌رساند. 

13 اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست‌خوار و چوب‌خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام گردید و سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده 7 طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب‌ناپذیر است، و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد. 

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. 

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج  از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند همچنان که اخیرا دو درخت به دلیل باد سقوط کرد و علت هم این بود که این دو درخت دچار آفت چوبخوار شده و از درون پوک بودند. 

در پایان ضمن تشکر از آن دسته از شهروندانی که با دغدغه حفظ و نگهداشت فضای سبز شهری تحت تاثیر این فیلم و خبر نگران شده بودند اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد