Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج- ايرنا- استاندار البرز با اعلام کاهش 3 درصدي نرخ بيکاري در استان در سه ماه اخير، گفت: از سقف تعهد 33 هزار فرصت شغلي به رقم نزديک به 45 هزار شغل نزديک شده ايم و بنا بر اين گذاشته ايم تا به رکورد 60 هزار فرصت شغلي برسيم.

به گزارش ايرنا، محمد علي نجفي روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که در مرکز آموزش عالي امام خميني (ره) مشکين دشت برگزار شد، اظهار داشت: در هفته اخير در سمينار ملي با وزيران کشور و مديران عامل بانک ها و در نهايت در ديدار با رييس محترم جمهوري در زمينه اشتغال ماحصل تصميمات و اختياراتي که به استان ها داده شده در روزهاي آتي تشريح مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در حوزه صنعت و معدن نيز اختياراتي به استان واگذار شده است. در بحث اصلاح قوانين نيز تصميماتي اتخاذ خواهد شد.
رييس کارگروه اشتغال استان با اشاره به پيگيري مسائل استان در سمينار ملي استانداران تصريح کرد: تلاش هاي خوبي در استان صورت گرفته و اينکه بشود هر فارغ التحصيل يک هنر به دست آورد تا دغدغه شغلي نداشته باشد نيز مورد تاکيد و تصويب رييس جمهوري قرار گرفته است.
وي با تاکيد بر حمايت از توليدکنندگان بخش کشاورزي ادامه داد: در استان در خصوص استفاده از منابع آبي کم و توليد محصولات ارگانيک گام هاي خوبي برداشته شده است که بيشتر آنها با سرمايه شخصي صورت گرفته و بايد مورد حمايت قرار گيرند.
نجفي با اشاره به استقرار صنايع دانش بنيان، فناور و هايتک در استان گفت: براي تقويت زيرساخت هاي بازاريابي و توسعه فروش توليدات بايد اقداماتي در شوراي استاني اجرا شود.
وي ادامه داد: پتانسيل خوبي در بخش کشاورزي و‌شرکت هاي نوين در استان البرز وجود دارد و دانشگاه هاي کاربردي نظير پرديس کشاورزي بايد به اين موضوع ورود پيدا کنند.
نجفي بيان کرد: در استفاده از تسهيلات اعتباري بانکي جزو استان هاي برتر هستيم و اين روند بايد تداوم پيدا کند و امروز هم نياز کشاورز است که به اين بخش بپردازيم.
نجفي همچنين اظهار داشت: طرح هايي نظير طرح تکاپو بايد به جريان بيفتد که در البرز شروع شده و تا آخر تيرماه تمام منابع اعتباري بايد جذب شود‌.
وي ادامه داد: جلسه ويژه اي با حضور دهياران و مسئولان ملي براي تقويت اشتغال روستايي خواهيم داشت از سويي تکليف بانک هاي تعلل کننده نيز بايد روشن شود.
وي با بيان اينکه بانک هاي استان در اين زمينه همکاري داشته اند، بيان کرد: در مشاغل خانگي هم‌جلسه ويژه اي تشکيل داده شود و تکليف بانک هايي هم که تعلل مي کنند روشن شود.
استاندار البرز افزود: تا اسفند ماه 21 هزار و 500 شغل در بخش صنعت بايد محقق شود.
نجفي با بيان اينکه 823 ميليارد تومان از منابع خوب استان براي تحقق اشتغال بخش صنعت است، گفت: ما مي توانيم اشتغال استان را به 65 هزار شغل به صورت صددرصد برسانيم و موجي از اين حرکت به راه خواهد افتاد.
وي افزود: نرخ بيکاري يک فصل تا 3 درصد پايين خواهد آمد که در کشور بي نظير است و بسيار سخت است که بشود اين آمار را تثبيت کرد.
نجفي با بيان اينکه توجه به نوسانات ارزي از مشکلات فعلي توليد است، گفت: کساني که توان مقاومت نسبت به اين نوسانات ندارند، آسيب مي بينند که با حمايت دولت و تلاش براي تثبيت نرخ ارز برطرف خواهد شد.
وي با بيان اينکه دستگاه ها در اين بخش خوب عمل مي کنند، بيان کرد: جلسات استان همانند اشتغال فراگيرتر باشد و نيازها مصوب شود.
7413/1535 خبرنگار: معصومه مهتاب **انتشار دهنده:داريوش غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند