Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: مجموعه‌ای که به دانشگاه آزاد اضافه شده‌اند پای بندی خود به نظام، انقلاب و اسلام را نشان داده اند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه ازاد اسلامی امروز در اجتماع اساتید بسیجی این دانشگاه که در محل مجتمع ولیعصر دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد گفت: مشکلات آموزش عالی در کشورمان نتیجه انحراف اهداف دارالفنون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه غربی‌ها جهان بینی آموزش عالی در کشورمان را تغییر داده اند افزود: درست است که رشته فیزیک شرق و غرب ندارد، اما اینکه چگونه به فیزیک نگاه کنیم مهم است، چون بین نگاه الهی و نگاه مادی تفاوت وجود دارد مثلا نگاه الهی انسان را اشرف مخلوقات می‌داند، اما در نگاه داروینی انسان از لجن زار‌ها و مرداب‌ها بیرون آمده است.
ولایتی با بیان اینکه تمدن اسلامی براساس جهان بینی اسلامی است افزود: یکی از تحولاتی که باید ایجاد شود این است که در همه علوم یک بخشی از علوم انسانی که منشا وحی دارد وجود داشته باشد.
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون دانشگاه آزاد تحولات خوبی داشته افزود: مجموعه‌ای که به دانشگاه آزاد اضافه شده‌اند پای بندی خود به نظام، انقلاب و اسلام را نشان داده اند به گونه‌ای که در هیچ کجا چنین جمع پیشرو از نظر علمی و اعتقادی نداریم.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با پول مردم ایجاد شده بنابراین ملک شخصی کسی نیست افزود: تاکنون ۲۱ نفر از روسای دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور تغییر کرده اند البته روسای گذشته نیز زحمات زیادی کشیده اند، اما کسانی جایگزین آن‌ها شده اند که با روش تحولی این دانشگاه همراه و همگام هستند.
ولایتی با اشاره به اینکه بنا بر گزارش معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه حدود ۱۴ هزار نخبه در دانشگاه آزاد جذب شده است افزود: حدود ۶۰ درصد این نخبگان از دانشگاه آزاد و ۴۰ درصد دیگر نیز از دیگر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه امیرکبیر و صنعتی شریف هستند.
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت امنا دانشگاه آزاد ۱۰ درصد بودجه اش را برای فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌دهد تصریح کرد: کسانی که فعالیت‌های پژوهشی مفید دارند مورد حمایت دانشگاه آزاد قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست