Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار هرمزگان از فنی و حرفه ای به عنوان مرکز توانمندسازی نیروی کار و حل بحران بیکاری کشور یاد کرد و گفت: متولیان این حوره باید نسبت به وظیفه ای که دارند بسیار دقیق و سخت گیرانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر فریدون همتی در آیین بروز رسانی تجهیزات کارگاه های آموزشی اتومکانیک سراسر کشور در مرکز فنی و حرفه ای شماره یک بندرعباس، خاطرنشان کرد: از محل امکانات معطل در انبارهای گمرکاتمان به‌عنوان کالاهای متروکه، موفق شدیم تجهیزات جدید و بروز را در اختیار بخش آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ارزیابی ما از مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مورد رضایت است، به دیدار روز گذشته استانداران با رییس جمهور اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای مورد تاکید دکتر روحانی در نشست دیروز، بحث تقویت و توسعه مهارت آموزی و آموزش نیروهای ساده آماده کار بود.

 

دکتر همتی با اذعان به اینکه نیروی کار ساده در بازار خریدار ندارد، بیان کرد: امروز وقت آن رسیده است که باید همه بپذیریم که به اهمیت مهارت‌آموزی اعتراف کنیم و بدانیم که کسانی بازار کار خواهند داشت که مهارت داشته و از  توانایی برخوردار باشند.

 

دریافت خدمات حرفه ای و با کیفیت در گرو مهارت آموزی نیروی کار است

 

وی ادامه داد: اگر مهارت آموزی باشد، سطح خدمات دهی به مردم نیز ارتقا می یابد و مردم آرامش خاطر پیدا می کنند که سرویس و خدماتی که دریافت می کنند حرفه ای و با کیفیت است.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان هرمزگان با ذکر این نکته که ارزش مهارت‌آموزی و ارتقا توانمندی در یک زنجیره‌ای ارزش‌آفرینی می‌کند، این ارزش آفرینی هم برای فرد، دریافت کننده خدمات و هم جامعه موثر است و موجب ارتقای بهره وری در جامعه می‌شود.

 

وی از پایین بودن بهره‌وری به عنوان یکی از حلقه های مفقوده در جامعه کنونی یاد کرد و گفت: یکی از راه های ارتقای بهره وری، تقویت و ارتقای مهارت های انسانی است.

 

تولید کالا و خدمات با کیفیت و ارزان از راه های مقابله با قاچاق کالاست

 

همتی، کالای قاچاق را یکی از تهدیدها دانست و تصریح کرد: کالای قاچاق تهدیدی برای تولید داخلی است و تولید کالا و خدمات باکیفیت و ارزان یکی از راه های مبارزه با قاچاق کالاست.

 

وی از کیفیت و قیمت به عنوان دو ویژگی و مزیت کالا و خدمت در بازارهای داخلی و خارجی نام برد و افزود: یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز، بحث اشتغال است و اشتغال یکی از حلقه های زنجیر اقتصاد محسوب می شود.

 

عدم وجود نیروی ماهر و متخصص در بین افراد جویای کار بومی

 

نماینده دولت تدبیر و امید در هرمزگان با اشاره به دیدارهایش با مدیران صنایع و بنگاه های اقتصادی استان، اذعان کرد: این مدیران در پاسخ به گلایه مندی در رابطه با عدم بکارگیری نیروهای بومی مدعی هستند که صنایع و بنگاه های اقتصادی به نیروی ماهر و توانمند نیاز دارند تا بتوانند محصول باکیفیت برای رقابت در بازار تولید کنند اما نیروی ماهر در بین افراد بیکار جویای کار بومی وجود ندارد و این به نظر من حرف درستی است و حتی در آزمون های استخدام دستگاه های دولتی نیز بهترین ها جذب می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه نیروی کار باید حتما از رهگذر آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی عبور کند، تصریح کرد: همه کارها که به صنایع و بنگاه های اقتصادی و ادارات محدود نمی شود بلکه بخش عظیمی از اشتغال به بخش خدمات مربوط می شود.

 

دکتر همتی با اذعان به اینکه بخشی از مشکل بیکاری به خود فرد بر می گردد، اظهار کرد: نیروی کاری که هیچ مهارتی ندارد دولت برای او چکار می تواند انجام دهد و باید با شرکت در کارگاه های آموزش فنی حرفه ای مهارت لازم را فرا گیرد و به نیروی متخصص تبدیل شود.

 

افراد ماهر در بازار کار بندرعباس بیکار نمی مانند

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مطمئنم که کسانی که آموزش صحیح و کامل در مراکز فنی و حرفه‌ای را بگذرانند در بازار بندرعباس بیکار نمی مانند، افزود: وظیفه رسانه هاست که ر این زمینه ورود پیدا کنند که اگر نیروی کار مهارت های لازم را فراگیرد هم کار خود را علمی تر انجام می دهد و هم از طرفی راندمان کار نیز بالا خواهد رفت.

 

وی با اذعان به اینکه به عنوان نماینده دولت به افراد آموزش دیده اطمینان می دهم که بیکار نخواهند ماند، به تشریح انتظارات از فنی و حرفه ای پرداخت و عنوان کرد: همه باید در مهارت آموزی وظایف خود را به درستی انجام دهند و نباید فردی گواهی دریافت کند در حالی که مهارتی کسب نکرده است و اگر این گونه باشد معلوم است که یا سیستم معیوب است و یا متولیان این بخش به رسالت خود به خوبی عمل نکرده اند.

 

همتی بر سخت گیری در آموزش ها و آزمون های فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم در کشور تحول ایجاد شود همه باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند و نقش آموزشگاه های فنی و حرفه ای در ایجاد تحول در حوزه اشتغال بسیار موثر است.

 

وی با بیان اینکه فنی و حرفه ای باید ابتدا نیازهای بخش های مختلف را شناسایی کند و سپس با نگاه به آینده در راستای تربیت نیروی ماهر و متخصص برنامه ریزی و حرکت کند و در این زمینه از الگوهای کشورهای موفق در این حوزه نظیر ژاپن، کره و چین استفاده شود، افزود: در استان هرمزگان باید سالیانه 40 تا 50 هزار نیروی ماهر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای تربیت شود.

 

جامعه تنبل به جایی نخواهد رسید

 

استاندار هرمزگان همچنین بر تقویت فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید و تصریح کرد: جامعه تنبل و از زیر کار در رو به جایی نمی رسد شاید بتواند از سرمایه های گذشته اش در مقطعی از زمان زندگی قابل قبولی برای خود دست و پا کند اما به محض اتمام آن سرمایه ها، به صورت جدی در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید به سمت کارهای منطقی و عقلانی برویم، گفت: دستگاه های مختلف باید با سرمایه گذار با احترام برخورد کنند و به کار او سرعت بخشند زیرا با سرمایه گذاری است که تولید و سپس رفاه مردم افزایش می یابد.

 

همتی افزود: اگر کشوری مدیران آن حرفه ای، فهیم، دلسوز، علاقه مند، با انگیزه و اهل ریسک داشته باشد در مسیر توسعه و پیشرفت و آبادانی گام برمی‌دارد.

 

مدیریت بدون ریسک مرده است

 

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت ریسک نباشد، آن مدیریت مرده ای بیش نیست، عنوان کرد: نتایج خوب در ریسک‌ بوجود می‌آید و در شرایط عادی هیچ گونه تحولی رخ نخواهد داد البته همیشه کسی که ریسک می‌کند آنقدر محاسبات دقیق است که در بیش از 90 درصد به موفقیت می انجامد.

 

مقام عالی دولت در هرمزگان از شجاعت به معنای تصمیم گیری برای ریسک پذیری نام برد و تصریح کرد: مدیری که اهل ریسک نباشد نمی تواند در این مقطع حساس برای جامعه تصمیم گیر موفقی باشد. یک مدیر باید دایم زیرمجموعه خود را رصد کند و از نیروهای توانمند و کاری تجلیل و به افراد کم کار تذکر دهد.

 

همتی از فنی و حرفه ای به عنوان مرکز توانمندسازی نیروی کار، تبدیل نیروی کار ساده به ماهر و متخصص و حل بحران بیکاری کشور یاد کرد و افزود: متولیان این حوره باید نسبت به وظیفه ای که دارند بسیار دقیق و سخت گیرانه عمل کنند و این سخت گیری برای طرد افراد نیست بلکه برای ارتقای کیفیت و پایین آمدن قیمت است.

 

رسانه ها درپی انعکاس اشتباهات افراد هستند تا پرداختن به آموزش و فرهنگ سازی

 

وی بر ورود جدی رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کار و تلاش، گفت: رسانه‌های ما به دنبال آن هستند تا کسی اشتباهی کند و آن را منعکس کند، درحالی‌که رسالت آنها آموزش و فرهنگ‌سازی است و به دنبال کارهای منطقی بروند و در تبلیغ آن‌ها تلاش کنند.

 

گفتنی است؛ در آیین بروزرسانی تجهیزات کارگاه های آموزشی اتومکانیک سراسر کشور، 498 دستگاه خودروی سابرینا و چری با اعتبار بالغ بر 42 میلیارد ریال و ارزش 420 میلیارد ریال از هرمزگان به استان های مختلف کشور ارسال شد که سهم هرمزگان 30 خودرو بود.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل موسی عبادی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است و دقت و صحت در این اطلاعات، با ارائه تصویری صحیح از وضعیت بیکاری در جامعه، موجب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت، امکان برنامه ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه هدف نهایی از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار، شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است افزود: این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور ، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها و برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها تامین می‌شود.
عبادی افزود : این طرح به مدت ۱۴ روز با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی و شناسایی افراد ۱۵ ساله و بیشتر اجرا می‌شود و بعد از اتمام آمارگیری ، در فصول بعدی دوباره برای برآورد تغییرات صورت گرفته، به این خانوارها مراجعه می‌شود.
وی بیان کرد: اجرای این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع و تا تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
عبادی ادامه داد: نتایج این طرح به صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، شامل «نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار، از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان