Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
آنگ سان سوچی با ۲ گروه شبه نظامی در میانمار پیمان آتش بس امضا کرد تا روند به دست آوردن صلح برای پایان دادن به چند دهه ناآرامی دراین کشور آغاز شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از «نیو استریت تایمز»، رهبران 2 گروه شبه نظامی «دولت جدید مان» و «اتحاد دموکراتیک لاهو»، قراردادی با عنوان «پیمان آتش بس ملی» را با «آنگ سان سوچی» رهبر معنوی میانمار و «مین آنگ هلاینگ» فرمانده نیروهای ارتش در نایپیدائو، پایتخت میانمار امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آن که حدود 2 سال پیش «آنگ سان سوچی» هنگام به قدرت رسیدن، اولویت خود را پایان دادن به جنگ‌های داخلی تقریبا همیشگی در این کشور اعلام کرده بود اما از آن پس تاکنون، ناآرامی‌ها در این کشور شدت گرفته است.

رهبر میانمار در مراسم امضای آتش بس بیان داشت که قدم بعدی مستحکم کردن این آتش بس و آوردن دیگر گروه‌های مسلح به پای میز مذاکره است.

با آن که 2 گروه شبه نظامی امضا کننده پیمان آتش بس، در سال های اخیر دست به اقدام نظامی نزده اند، برخی از تحلیلگران بر این باورند که چنین پیمانی در مجموع اقدام مثبتی برای هموار شدن راه گفت و گو با دیگر گروه‌های مسلح دراین کشور است.

حداقل 10 گروه مسلح دیگر وجود دارند که هنوز به این پیمان نپیوسته اند. «پیمان آتش بس ملی» برنامه دولت پیشین میانمار بود که با روی کار آمدن «آنگ سان سوچی»، از ماه مه سال گذشته میلادی (اردیبهشت 96) دور جدید مذاکرات آن از سر گرفته شده است.

با این حال به «آنگ سان سوچی» که برنده جایزه صلح نوبل نیز شده، انتقادات گسترده ای پیرامون کشتار روهینگیایی‌ها توسط ارتش و افراط گرایان بودایی میانمار شده است.

از شهریور 96 و درپی حملات سیستماتیک و مرگبار ارتش میانمار به روستاهای روهینگیایی‌ها در ایالت «راخین»، حدود 700 هزار نفر به بنگلادش، کشور همسایه پناه برده اند.

ارتش میانمار در توجیه این حملات، روهینگیایی‌ها را «تروریست» می‌خواند اما پناهنده‌های گریخته به بنگلادش، شاهد کشتار دسته جمعی، تجاوز و آتش گرفتن خانه‌هایشان بوده اند.

در همین زمینه: بودجه ۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از مسلمانان روهینگیایی کمک ۳ میلیون دلاری ژاپن برای روهینگیایی‌ها یونیسف: یک چهارم کودکان آواره روهینگیا از سوءتغذیه حاد رنج ‌می‌برند پزشکان بدون مرز: بیش از ۶۷۰۰ مسلمان روهینگیا در میانمار کشته شده‌اند گزارش سازمان‌ ملل درباره قساوت ارتش علیه روهینگیاها

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در درگیری‌های روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد دو نظامی کشته شده، گروهبان عیدو اویو ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره کلکادین مهیری ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

امروز همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم