Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:41:50 GMT

همایش ملی فقه و سلامت شیروان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۳۳۸۶

همایش ملی فقه و سلامت شیروان برگزار می‌شود

شیروان- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان با بیان اینکه همایش ملی فقه و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان برگزار می شود گفت: انتقال هدف‌مند و عمیق افکار فقهی به حوزه سلامت باعث انضباط و رونق حوزه سلامت خواهد شد.

به گزارش ایرنا دکتر ابوالفضل فرهادی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد: از آنجایی‌که تاکنون مطالعه محدودی درباره ارتباط دین و سلامت صورت گرفته برآن شدیم تا با برگزاری همایش در سطح ملی، تبیین، توضیح و شناخت ارتباط بین فقه و سلامت را مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین وظایف دانشگاه‌ها روشنگری است گفت: آموزش و پژوهش دو رکن اصلی هر دانشگاهی است و با توجه به اینکه ارتباط بین موضوعات سلامتی و پزشکی و فقه مترقی شیعه عامل تحول مثبت و رشد در حوزه سلامت است و انتقال هدفمند و عمیق افکار فقهی به سلامت جامعه باعث انضباط و رونق حوزه سلامت می‌شود برگزاری چنین همایشی لازم به‌نظر می‌آمد.
دبیر علمی همایش فقه و سلامت گفت: تاکنون حدود 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 70 درصد از آنها از استان‌های خراسان شمالی و رضوی بوده است.
شیعه علی اظهار کرد: با هماهنگی به‌عمل آمده با کانون قرآن و عترت علاوه بر انتشار کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش، یک کتاب علمی با مجوز علمی پژوهشی از وزارتین در این زمینه چاپ خواهد شد.
وی گفت: برای برگزاری این همایش طبق چارت سازمانی برگزاری همایش سه کمیته علمی، اجرایی و دانشجویی در آن فعالیت دارند که داوری بخش مقالات دانشجویی به‌صورت مجزا صورت خواهد گرفت.
همایش ملی فقه و سلامت در 9 اسفند سال جاری به مدت یک روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و با همکاری گروه‌های حقوق و پرستاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال مقالات تا 30 بهمن تمدید شده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس ظهر دوشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۱۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۵۰ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

حمید اسدپور افزود: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

اسدپور تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها است.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: روز نخست همایش توجه به مسائل علمی و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش، پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

اسدپور بیان کرد: ۱۰ پژوهشگر خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: هدف همایش ایجاد و اتخاذ تدابیری برای ورود و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و حمل و نقل دریایی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: این همایش بر ضرورت توجه بسیار جدی به تجارت دریایی از یک سو و سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریایی از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بنادر و جزایر خلیج فارس تاکید دارد.

خیراندیش محقق و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با اشاره به تفاوت تجارت سبک و سنگین گفت: خلیج فارس در بخش تجارت سنگین بسیار استراتژیک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این محقق هم استانی تاکید کرد: ما برای ایجاد ثروت و اقتدار باید تجارت جهانی گذشته را احیا کنیم.

پنل‌های تخصصی انگلیسی و عربی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

کد خبر 6092136

دیگر خبرها

  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی