Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:43:26 GMT

تجمع اعتراضی علیه جنایت‌های رژیم آل خلیفه درلندن

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۴۷۳۲

تجمع اعتراضی علیه جنایت‌های رژیم آل خلیفه درلندن

لندن - ایرنا - ده‌ها تن از فعالان سیاسی و طرفدار حقوق بشر در انگلیس روز چهارشنبه همز‌مان با هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین در اعتراض به سیاست‌های جنایت‌کارانه و سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، مقابل سفارت منامه در لندن تجمع کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که از سوی جنبش مقاومت مردم بحرین انگلیس برنامه‌ریزی‌شده بود شعارهایی را علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود سر می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'مرگ بر آل خلیفه'، 'آل خلیفه تروریست است' و ' آل خلیفه حکومت را رها کن' برخی از شعارهایی بود که از سوی تجمع کنندگان سر داده شد.
آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که علاوه بر نمایش جنایت‌های رژیم آل خلیفه نوشته‌شده بود: 'به‌رغم جنایت‌های وحشیانه رژیم، مردم بحرین به مقاومت خود ادامه می‌دهند.'
در جریان این تجمع اعتراضی، فعالان مدنی درباره جنایت‌های رژیم آل خلیفه طی هفت سال گذشته سخن گفتند و حمایت قدرت‌های غربی همچون انگلیس را محکوم کردند.
علی الفائز یک فعال بحرینی و از بانیان این حرکت اعتراضی به خبرنگار ایرنا گفت: رژیم بحرین طی هفت سال گذشته تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به سرکوب مردم این کشور ادامه می‌دهد. آن‌ها حاضر به گفت‌وگو نیستند و هیچ راهبردی جز جنایت و سرکوب مردم ندارند.
وی به دخالت نظامی عربستان و حمایت‌ تسلیحاتی این کشور و دولت های غربی ازجمله انگلیس از رژیم آل خلیفه اشاره کرد و ادامه داد: مردم بحرین به آرمان‌های آزادی خواهانه خود تا برقراری دمکراسی در این کشور ادامه خواهند داد.
فعال بحرینی در پاسخ به این پرسش که چرا به‌رغم جنایت‌های گسترده رژیم آل خلیفه انگلیس از آن حمایت می‌کند؟، گفت:معتقدم انگلیس در سیاست خارجی‌ مشکل دارد. آن‌ها آرمان‌های مردم بحرین را درک نمی‌کنند و این راهبرد اشتباه را در مورد سایر کشورها دنبال می‌کنند. با این حال ما دائم به انگلیس گوشزد می‌کنیم که سیاست‌هایش را در قبال بحرین تغییر و منافعش را با منافع مردم بحرین گره بزند؛ اما لندن چشم خود را به روی واقعیت بسته اند.
جنبش مقاومت مردم بحرین انگلیس که متشکل از بحرینی‌هایی است که تابعیتشان به دلیل مخالفت با رژیم آل خلیفه سلب شده، از پنجشنبه گذشته نشست‌ها و مراسم متعددی را در اعتراض به جنایت‌های دولت بحرین و اعلام همبستگی با مردم این کشور برگزار کرده‌اند.
هفته گذشته نشستی در پارلمان انگلیس برگزار شد که در جریان آن شرکت‌کنندگان ضمن محکوم کردن سیاست‌های سرکوبگرانه و جنایت‌کارانه رژیم آل خلیفه در هفت سال گذشته، بر تداوم مقاومت مردم بحرین در راستای سرنگونی دستگاه حاکم تأکید کردند.
یکشنبه گذشته نیز فعالان مدنی و حقوق بشری در میدان ماربل آرچ مجاور هاید پارک لندن تجمع کرده و در برابر دیدگان مردم و گردشگران خارجی علیه رژیم آل خلیفه شعارهایی را سر داده و حمایت انگلیس از دولت سرکوبگر بحرین را محکوم کردند.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراض مردمی ، ده‌ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.
همچنین وزارت کشور رژیم بحرین تابعیت شیخ عیسی قاسم را در پی اعتراض ها به رژیم آل خلیفه لغو کرده است. رژیم منامه مدعی است که شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلاف های فرقه‌ای استفاده کرده است؛ ادعاهایی که از طرف این روحانی برجسته بی‌اساس خوانده‌شده است.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با هفتمین سالگرد خیرش مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه گفت: این حرکت اعتراضی در جهت انتقال قدرت به مردم و ایستادگی علیه دیکتاتوری صورت گرفت و هر انسان آزاده‌ای نمی‌تواند از این نهضت حمایت نکند.
وی افزود: تمام ارگان‌های حقوق بشری بدون استثنا علیه رژیم دیکتاتوری بحرین به پا خواسته و از دولت این کشور خواسته‌اند تا در مقابل آرمان‌های مردم این کشور پاسخگو باشند. بایستی دولت بحرین و آن‌هایی که ناعادلانه از آن حمایت می‌کنند را تحت‌فشار قرارداد. حمایت از رژیم آل خلیفه که مردم کشورش را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد به نفع دولت انگلیس و به‌طورکلی دولت‌های اروپایی نیست.
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در این بیانیه خواستار ایستادگی در برابر نقض گسترده حقوق بشر و حمایت از آرمان‌های مردم بحرین شد.
وی همچنین با مقایسه سرکوب مردم بحرین از سوی نیروهای حکومتی با دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران گفت: اتخاذ چنین سیاست‌های غلطی نتیجه معکوس داد و به سرانجام نرسید. ما وظیفه‌داریم به قدرت‌های جهانی یادآوری کنیم که به‌جای حمایت از دیکتاتوری از مردم بحرین حمایت کنند چراکه اکنون بحرینی ها، انگلیس را حامی سرکوبگری و شکنجه علیه خود می‌دانند.
شبد**اروپام ** هـ ن **1010

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان، ضمن حمایت از مبارزه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، جنایت‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند

شبکه الجزیره روز چهارشنبه تصاویری از تظاهرات پرشور در شهر میلان ایتالیا زیر بارش باران برای درخواست توقف جنایات اسرائیل در غزه منتشر کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطین شعارهای ضد صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و توقف جنگ سر دادند.

در خبری مرتبط، مردم ترکیه در شهر ترابزون ترکیه نیز در راهپیمایی همبستگی با مردم غزه با حمل پرچم‌های فلسطین از مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی