Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:36:40 GMT

کردستان| ۱۳ روستای شهرستان کامیاران خالی از سکنه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۵۰۸۴

کردستان| ۱۳ روستای شهرستان کامیاران خالی از سکنه شد

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران گفت: این شهرستان دارای ۱۶۵ روستا بوده که از این تعداد ۱۳ روستا خالی از سکنه است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کامیاران، ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان کامیاران با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1200 معتاد در شهرستان کامیاران وجود دارد

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران در این جلسه اظهار داشت: شهرستان کامیاران دارای 165 روستا بوده که از این تعداد 13 روستا خالی از سکنه است.

جمال ارشدی با اشاره به کاهش جمعیت این شهرستان نسبت به 11 سال گذشته، افزود: این شهرستان در حوزه باغات، کشاورزی، گردشگری و بخصوص صنایع تبدیلی دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی است.

وی با اشاره به وجود 272 مدرسه در سطح شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود راه‌اندازی دانشکده کشاورزی و فنی از نیازهای کامیاران است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران با اشاره به ظرفیت و سرمایه‌های انسانی بسیار قوی این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان 17 NGO  فعال بوده و تلاش برای افزایش کمی و حمایت کیفی از آنها با توجه به نیاز جامعه را در دستور کار داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ثبت دائمی دبیرخانه فستیوال منطقه‌ای "هوره" و برگزاری جشنواره‌های موسیقی کردی، شعر و کتاب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: نوروز 97 جشن‌های نوروزی در 10 روستای مرکز گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود.

ارشدی با اشاره به باسواد بودن 89 درصد از جمعیت این شهرستان افزود: متأسفانه 1200 نفر معتاد در این شهرستان داریم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم اظهار کرد: در این شهرستان 88 واحد رسمی مرغداری، 77 واحد مزرعه پرورش ماهی داریم و نخستین مرکز پرورش کبک نیز در حال راه‌اندازی و شروع به فعالیت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران خاطر نشان کرد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی، تولیدی و راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی گیاهان دارویی از اولویت‌های این شهرستان است.

مردم شهرستان کامیاران خواهان معرفی فرماندار و شهردار هستند

امام جمعه اهل تسنن کامیاران نیز در ادامه با بیان اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند، اظهار داشت: باید این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود.

ماموستا توفیق قربانی افزود: در مکتب حیات بخش اسلام، امربه‌معروف و نهی از منکر به عنوان  فریضه مهم و حیاتی همواره مورد توجه بوده و باید همه ما در زندگی رعایت کنیم.

وی عمل به این فریضه الهی را لازمه پویایی و رشد و سلامت جامعه دانست و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر یک امر واجب الهی بوده و تمام فرائض دیگر به این دو فریضه بستگی دارد.

امام جمعه اهل تسنن کامیاران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان، تصریح کرد: مردم کامیاران خواهان انتخاب و انتصاب سریع فرماندار و شهردار ثابت در شهرستان هستند.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان روستای ژان شهرستان دورود+گزارش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در هفته گرامیداشت مقام معلم از معلمان روستای ژان شهرستان دورود قدردانی شد.

تقدیر و سپاس از معلمی که واژه واژه آموزه‌های سبزش و برگ برگ آنچه به دل‌ها می‌آموزد، دست‌های دعایی بی‌وقفه‌اند تا منزلت بلند بالایش را نزد پروردگار، والاتر کنند.
پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده‌ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان روستای ژان شهرستان دورود+گزارش
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر