Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، امیردریا دار حسین خانزادی روز پنجشنبه در همایش ملی مدیریت دانش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر افزود :‌ طبق منویات مقام معظم رهبری، ایمان ، شجاعت و دانش به عنوان سه ویژگی نظامی در کشور است که یکی از مهم ترین آن ها دانش است.
وی اظهار داشت :‌ نیروی نظامی با داشتن دانش می تواند نسل های بعدی را به آسانی مدیریت کند و به تعبیر رهبری فرزانه یعنی تیزکردن ابزارهای علمی و فناوری در برابر ابزارهای شیاطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان آنکه حدود 160 کشور از مجموع 200 کشور حضور معنا داری در حوزه دریا دارند ، گفت :‌ این کشورها با بهره گیری از همه ظرفیت ها و امکانات توانسته اند در مرز امکان تولید ملی در حوزه دریا استفاده کنند.
امیردریادار خانزادی افزود :‌ نکته مهم تر آنکه حدود دو سوم کره زمین را دریا تشکیل داده و امروز برخی از کشورها در حوزه بهره وری از دریاهای آزاد سهم مشاع دارند.
وی ادامه داد :‌ این کشورها از جمله کشورهای منطقه اسکاندیناوی ،‌ آسیای جنوبی ونیز کشورهای هند و چین ‌در حوزه دریانوردی ، صنعت کشتی سازی و دیگر بخش ها خوب درخشیده اند و به بهترین شکل ممکن از دریا تجارت می کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :‌ زمانی از مجموع 160 کشور در حوزه دریا وقتی موضوع نظامی مطرح می شود این کشورها در این حوزه به اندازه تعداد انگشتان دست هستند.
امیردریادار خانزادی افزود :‌ حدود 36 کشور در منطقه از جمله ایران در برقراری امنیت در حوزه دریا نقش نظامی اش نسبت به دیگر کشورها برجسته تر است.
وی اظهارداشت :‌ امروز پیچیدگی علم و فناوری عرصه دریا متاسفانه در انحصار تعدادی از کشورهای است بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کرد تا بتوان در حوزه بهره مندی از دریا این انحصار شکسته شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر به عنوان یک مرکز علمی هوشمند در حوزه علم و فناوری یاد کرد و گفت :‌این دانشگاه توانسته یک پیوستگی قابل توجهی میان نیروی دریایی ارتش ، علم و فناوری ایجاد کند.
امیردریادار خانزادی افزود :‌ این همایش با توجه به آنکه برای نخستین بار در این دانشگاه برگزار شده می تواند یک فرصت مناسب باشد تا بتوانیم با ساختن یک نیرویی دریایی بسیار مقتدر نقش انحصار طلبی استکبار جهانی را در حوزه دریا را بشکند.
همایش ملی مدیریت دانش امروز با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این رشته در تالار خوارزمی دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر آغاز بکار کرد.
در این همایش یک روزه 30 مقاله به صورت شفاهی 169 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و 72 مقاله نیز برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات این همایش انتخاب شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت