Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@09:00:41 GMT

امیرکبیر تخلفات ماموران دولتی را رسانه ای می‌کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۴۹۸۲

امیرکبیر تخلفات ماموران دولتی را رسانه ای می‌کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه امیرکبیر تخلفات ماموران دولتی را رسانه‌ای می‌کرد گفت: اگر امروز هم این موضوع انجام می شد شاهد این اختلاس ها نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید هاشم گلستانی صبح امروز پنجشنبه_۲۶ مهرماه_ در دومین روز برگزاری کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران اظهار کرد: صدارت امیرکبیر در آن زمان هم‌تراز با نخست‌وزیری و یا ریاست‌جمهوری امروزه بوده است، قبل از دوره امیرکبیر تولید قابل توجهی در علوم نداشتیم و این درحالی بود که در مباحثی مانند جن گیری، فال گیری و رمالی پیشگام بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در چنین زمانی خزانه کشور تهی بود و اختلاس، ارتشاء(رشوه گرفتن) و فساد درباریان افزایش یافته بود، همچنین اکثر رجال سیاسی سرسپرده روس و انگلیس بودند و منافع ملت را به بیگانگان می فروختند، علاوه بر اینکه شورش های محلی هم افزایش یافته بود.

این استاد فلسفه ادامه داد: اما امیرکبیر فردی تیزهوش، تیزبین، وطن دوست و ملت دوست بود و به ملتش عشق می ورزید، در خاطرات سفرای روس آمده تنها فردی که نتوانستیم او را بخریم امیرکبیر بود که مانند کوه پشت ملتش ایستاده بود، علاوه بر این او در زمان نوجوانی تجاربی زیادی را در حوزه سیاست کسب کرده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امیرکبیر در وزارت آذربایجان فعالیت کرده و سفیر کشور عثمانی هم بود گفت: او نسبت به علوم غرب آگاهی لازم را داشت و با تمام این تفاسیر به مقام صدراعظمی رسیده بود. او والیان و افراد ناپاک را برکنار کرد و افراد متقی و سالم و صالح را به کار گرفت، همچنین حاکمیت ایران را بر هرات پایدار کرد، همچنین محمره یا خرمشهر فعلی را به پیکره ملی بازگرداند و نزدیک به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را از روسیه گرفت.

وی امیرکبیر را فردی متدین، آگاه و عامل به دین دانست و افزود: او روابط حسنه ای با بزرگان دین و روحانیون داشت، روحانیانی که ملجا مردم بودند و نه روحانیان سرسپرده. او همچنین نگذاشت روحانیان سرسپرده در این کشور فعالیت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اصلاحات اقتصادی امیرکبیر اذعان کرد: نخستین کار او ممنوع کردن واردات کالاهای خارجی بود، در ادامه، تولیدات داخلی را تقویت کرد، به عنوان مثال استفاده از شال کرمانی به جای شال کشمیری مرسوم شد و صادرات بر واردات پیشی گرفت. همچنین هزینه های اضافی چاپلوسان مدح گو را قطع کرد و گفت من نیازی به اینها ندارم و مبازراتی جدی را با رشوه خواری آغاز کرد.

وی اظهار کرد: او دست روس را از شیلات کوتاه و مردم را به حقوقشان آگاه کرد، این درحالی بود که مردم تا آن روز با عنوان «رعیت» شناخته می شدند که کارشان ثناگویی پادشاهان بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه امیرکبیر تخلفات ماموران دولتی را رسانه ای می کرد، گفت: اگر پیش از این اسامی اختلاس کننده ها گفته می شد و مردم این مجرمین را می شناختند شاهد این وضع نبودیم، این در حالی است که رییس وقت قوه قضاییه (آیت الله هاشمی شاهرودی) در پاسخ به اینکه چرا اسامی این افراد را اعلام نمی کنید گفته بود آبروی مسلمین را نباید برد.

گلستانی ادامه داد: دیوان عدالت کشوری را که امروز به اسم دیوان عدالت اداری شناخته می شود امیرکبیر پایه گذاری کرد و افراد آگاه را در این مرکز به کار گرفت، به گفته مستشرقین امیرکبیر چنان نظمی برقرار کرد که گرگ های جامعه از گوسفندان جامعه می ترسیدند، او از معدود افرادی بود که از قدرت فاسد نشد.

وی با اشاره به خدمات نظامی او اضافه کرد: بنیانگذار قشون، عباس میرزا بود و امیرکبیر اقداماتی در راستای مدرن سازی ارتش ایران انجام داد تا جایی که در اصفهان و خراسان کارخانجات تفنگ سازی تاسیس شد. جالب است بدانید که ساخت کشتی ها را نیز وی شروع کرد تا مبادلات مختلفی انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اصلاحات نظامی افزود: امیرکبیر آنقدر باهوش بود که برای توسعه علوم نظامی از معلمان استعمارگر روس و انگلیس استفاده نکرد. به طور کلی امیرکبیر از افرادی استفاده می کرد که متخصص، متقی و با تجربه باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پایان گفت: تعمیر پل خواجو و مرمت آثار تاریخی اصفهان و شیراز، تالیف کتب علمی و تاسیس چاپارخانه از دیگر فعالیت های وی بود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف دو خودرو در آزادراه امیرکبیر با هفت فوتی و مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه تصادف پراید و سی‌ال‌او ساعت ۰۲:۲۷ امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام سه واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: این حادثه در آزادراه امیرکبیر رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: شش نفر شامل سه مرد، یک زن و دو کودک در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.

عابدی اضافه کرد: یک مرد ۳۵ ساله نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

کد خبر 749939

دیگر خبرها

  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد