Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مدافعان ملی استقلال در ایستگاه اول بسیار ناامیدکننده بودند؛ با این حال انتظار است که آنها در بازی‌های آتی جبران مافات کنند. استقلال هفته آینده با الهلال عربستان بازی دارد و به نظر می‌رسد این بازی محک تازه‌ای باشد بر توانایی‌های بین‌المللی مدافعانی که می‌خواهند مسافر جام جهانی باشند. آیا مردان خط دفاع استقلال می‌توانند در بازی بزرگ هفته آینده با الهلال همانی باشند که انتظارش می‌رود؟

 

از مدافعان استقلال که همگی برچسب ملی‌پوش بر پیشانی‌شان خورده، انتظار می‌رفت در نخستین گام رسوخ ناپذیر باشند اما هیچ یک از آنها نتوانستند وظایف خود را در میدان بازی با الریان به درستی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برآیند ضعیف مقابل تیمی بود که بی‌گمان از لحاظ فنی ضعیف‌تر از تیم‌های الهلال عربستان و العین امارات محسوب می‌شود و تردیدی نیست اگر اوضاع فنی مدافعان ملی‌پوش استقلال در بازی‌های آتی مقابل این دو تیم همین باشد، آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ره به جایی نخواهند برد و با این خط دفاع ضعیف از مرحله گروهی حذف خواهند شد.

 کاستی‌های مدافعان استقلال در شرایطی همه را حیران گذاشت که برآیند کار این بازیکنان در لیگ بسیار تحسین برانگیز بوده به طوری که می‌بینیم در 23 بازی، 12 گل خورده به ثبت رسیده است. در واقع یکی از دلایل مهمی که سبب شده استقلال در هفته‌های اخیر، بخصوص از زمان حضور وینفرید شفر در مسیر رشد قرار بگیرد، همین مدافعان هستند؛ مردانی که به واسطه بازی‌های یکنواخت و برجا گذاشتن آماری قابل توجه به تیم ملی هم فراخوانده شدند.

حال همین بازیکنان ملی در لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند آن استحکامی که در لیگ داشتند را تکرار کنند و وینفرید شفر تا بازی با الهلال و العین باید ریشه‌های نزول فنی شاگردانش را به خوبی بیابد و به لحاظ ذهنی آنها را آماده و مهیای بازی بعد کند.

 وقتی از مدافعان استقلال حرف می‌زنیم به این معنا نیست که دروازه‌بان از دایره انتقاد خارج باشد. سیدحسین حسینی را هم باید در ردیف همین مدافعان قرار داد.

دروازه‌بانی که نتوانست آن روند شکست ناپذیری که در لیگ برجا گذاشته بود را مقابل الریان تکرار کند. از حسینی انتظار می‌رفت در صحنه گل اول از دروازه خروج کند و توپ را قبل از رسیدن به مهاجم الریان برباید. گل دوم هم در شرایطی به ثمر رسید که شماره 22 قبل از بغل پای تاباتا به سمت دیگری شیرجه رفته بود. دیگر مدافعان استقلال هم در گل‌های به ثمر رسیده کم مقصر نبودند.

پژمان منتظری برخلاف آنچه انتظار می‌رفت شادابی لازم را در این بازی نداشت. مجید حسینی نیز نشان داد وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد اشتباه‌های بزرگ مرتکب می‌شود. این بازیکن نیز در دو صحنه‌ای که منجر به گل الریان شد، تنها نظاره‌گر حرکات حریف بود و نتوانست واکنش‌های مناسبی روی هجوم‌های حریف داشته باشد. به طور کلی خط دفاع استقلال در نخستین گام شرایط فنی مطلوبی نداشت و این وضعیت در حرکات وریا غفوری و امید نورافکن که مدافعان راست و چپ استقلال بودند هم مشاهده شد.

در بازی‌های اخیر لیگ، وریا همواره یکی از آماده‌های استقلال بوده اما در بازی با الریان آن نفوذهای سریعی که از این بازیکن در بازی‌های داخلی می‌دیدیم را شاهد نبودیم.

 امید نورافکن هم رو به بازی احساسی آورده بود و زمانی که توپ زیر پایش می‌آمد با پاس‌های بی‌دقت موقعیت را به سادگی از استقلال می‌گرفت. مجموع بازیکنانی که نام‌شان برده شد اکنون در تیم ملی حضور دارند و حتما کارلوس کی‌روش نیز برای جام جهانی روی آنها حساب باز کرده و بی‌میل نیست که از این بازیکنان گزینه‌هایی را با خود به 2018 روسیه ببرد اما با روندی که آنها در لیگ قهرمانان آسیا در پیش گرفته‌اند خیلی بعید است که تعداد ملی‌پوشان استقلال در بازی‌های مهم جام جهانی چشمگیر باشد. بی‌شک سرمربی تیم ملی این بازی‌ها را بیش از بازی‌های داخلی ملاک قرار داده و عملکرد بازیکنان بخصوص آنها که خودش به تیم ملی فراخوانده را زیر ذره‌بین می‌گذارد تا میزان آمادگی آنها را به دقت مورد ارزیابی قرار دهد. با نمایشی که در ایستگاه اول لیگ قهرمانان از استقلال برجا ماند حتی ممکن است پژمان منتظری هم از فهرست نهایی تیم ملی کنار گذاشته شود و مدافع آماده‌تری به جای او راهی جام جهانی شود.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم امتیازات حاصل کار تقابل تیمهای خوزستان در فوتبال دسته اول کشور 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، درهفته ببست وچهارم مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم‌های استقلال آبی پوشان ملاثانی و نفت مسجد سلیمان، امشبدر ورزشگاه تختی آبادان مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که این بازی با تساوی یک بریک رسید.
باثبت این نتیجه تبم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال آبی پوشان ملاثانی با ۴۶ و ۲۸ امتیاز درمکان‌های چهارم و دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفتند.
دانیال مومنی در دقیقه ۵۴ برای تیم استقلال آبی پوشان ملاثانی گلزنی کرد و رضا رضایی در دقیقه ۸۶ بازی را به تساوی کشاند.
این دیدار به تامین نبودن شرایط استاندارد نور در ورزشگاه تختی اهواز به آبادان انتقال پیدا کرد
تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال آبی پوشان ملاثانی، هشتم فروردین ماه سال آینده درهفته بیست وپنجم مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور به ترتیب به مصاف تیم‌های شهرراز شیراز و مس سونگون ورزقان تبریز می‌روند.
۱۸ تیم برگزار کننده مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشت چپ‌پای جنگنده به اردوی ملی
  • خشم مربی الهلال: این‌ها بهانه تیم‌های بازنده است!
  • تقسیم امتیازات حاصل کار تقابل تیمهای خوزستان در فوتبال دسته اول کشور 
  • مورایس به تیم برنده دست نمی‌زند
  • شناخت حریف استقلال آبی پوشان ملاثانی در جام حذفی فوتبال 
  • هوادار؛ حریف مورد علاقه استقلال
  • جنگنده و تازه نفس در اختیار تفکرات مورایس (عکس)
  • افشاگری عجیب یک مدیر استقلالی در مورد کریم باقری
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛ مجوز آسیایی نزدیک تر از همیشه!
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛مجوز آسیایی نزدیک‌تر از همیشه!