Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@03:07:01 GMT

موفقیت دختربچه روشندل مصری در حفظ کل قرآن

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۳۶۸۴

موفقیت دختربچه روشندل مصری در حفظ کل قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری vetogate؛ اسراء محمد، دختربچه 10 ساله روشندل در استان اسوان مصر است که هم‌اکنون دانش‌آموز کلاس چهارم مدرسه نابینایان «النور والأمل» است.   وی توانسته با کمک‌های خانواده خود بسیاری از موانع موجود را برطرف و با وجود محروم بودن از نعمت بینایی، کل قرآن را به مدت 5 سال با کمک خاله خود که یک مربیان آموزش حفظ قرآن است، حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسراء در این باره می‌گوید: «تلاوت روزانه قرآن، علاوه بر این که برای تثبیت آیات حفظ شده، ضروری است، یکی از علایق من است».   وی از این که توانسته کل قرآن را در سن پایین حفظ کند، احساس رضایت و سعادت می‌کند، زیرا حفظ قرآن بالاترین موفقیتی است که انسان در طول زندگی خود می‌تواند کسب کند.
این دختربچه روشندل مصری در ادامه گفت: «تمام تلاشم را برای رسیدن به آرزویم، یعنی رفتن به مرکز قرائت قرآن دانشگاه الأزهر به کار می‌گیرم، زیرا هدفم این است که در آینده، جزو زنان دانشمند الأزهر باشم یا این که بتوانم در علم قرائات، به درجه دکتری برسم».  
اسراء محمد افزود: علاقه فراوانی به شنیدن صدای تلاوت شیخ سعد غامدی(قاری برجسته سعودی) و دیگر بزرگان عرصه قرائت دارد و به محض شنیدن صدای هر یک از آن‌ها می‌تواند آنها را بشناسد.
ساره، خاله، حامی و مشوق قرآنی اسرا، نیز درباره این حافظ روشندل می‌گوید: «اسراء تاکنون جوایز فراوانی کسب کرده و بارها از او تقدیر شده و با توجه به این که حافظ کل قرآن است، در برخی مسابقات دینی شرکت کرده که آخرین آنها، یک مسابقه رادیویی در ماه رمضان سال گذشته بود که با نظارت برخی علمای دینی برگزار شد».
وی در پایان با اشاره به اینکه اسراء، هم‌اکنون با خانواده مادرش در استان اسوان زندگی می‌کند، گفت: «خانواده اسراء ساکن استان «اقصر» هستند، اما با توجه به شرایط خاص اسراء، او را در مدرسه نابینایان «النور والأمل» اسوان ثبت‌نام کرده‌اند و خانواده اسراء همه تلاش خود را می‌کنند تا فضای مناسبی را برای او فراهم ‌کنند تا وی بتواند به اهدافش دست یابد».   انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد

با گذشت ۷ ماه از جنگ غزه و در ادامه مذاکرات برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه، مقام‌های مصری از بی‌نتیجه بودن مذاکرات شنبه شب و دور جدید گفت‌وگوها در روز یکشنبه خبر دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با قوت گرفتن قبول آتش بس از سوی جنبش حماس درباره مفاد جدید توافق آتش بس، منابع مصری به وبگاه العربی الجدید گفتند که مذاکرات میان حماس و میانجی‌ها شامگاه شنبه بدون حصول نتیجه‌ای به پایان رسید و امروز (یکشنبه) از سر گرفته خواهد شد.

پایگاه خبری المیادین نیز به‌نقل از منابع ارشد فلسطینی گزارش داد که مذاکرات به‌دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس دائمی با مانع بزرگی مواجه شده است.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه جنبش حماس که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که امروز (شنبه) هیچ تحول تازه‌ای در مذاکرات رخ نداد و گفت‌وگوهای امروز بی نتیجه به پایان رسید. اما فردا (یکشنبه) دور جدیدی از گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ساعاتی پیش مفاد پیش نویس توافق نامه ارائه شده به جنب حماس را منتشر کرد که بر اساس آن در مقابل آزادی یک سرباز زن رژیم صهیونیستی ۲۰ اسیر فلسطینی که به حبس ابد محکوم شده‌اند و در حال گذراندن زندان خود هستند؛ آزاد خواهند شد.

بر اساس این توافقنامه حماس بین ۳ تا ۵ سرباز زن را در اختیار دارد که اجرای توافقنامه به این معنی خواهد بود که در مرحله اول توافق، بین ۶۰ تا ۱۰۰ اسیر فلسطینی که حبس ابد را می‌گذرانند، آزاد خواهند شد.

طبق پیش نویس توافقنامه‌ای که به جنبش حماس ارائه شده است، این پیشنهاد به ۳ مرحله و در قالب یک بازه زمانی ۱۲۴ روزه تقسیم می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن دختربچه غرق شده در گاماسیاب ادامه دارد | این شهر غواص ندارد؟
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد