Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سرکنسول ایران در اربیل که روز گذشته به رانیه و قلعه دیزه سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با ریاست اداره راپرین و فرماندار قلعه دیزه، از بازارچه مرزی بازدید کرد.در این سفر که هیوا قرنی آقا ریاست اداره راپرین و بکر بایز فرماندار قلعه دیزه و همچنین مقامات محلی مرتضی عبادی را همراهی کردند، در محل بازارچه جلسه هماهنگی بین هیات و جهانی، فرماندار  و مسئولان شهرستان سردشت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در این دیدار بر ضرورت پیگیری جدی برای اخذ موافقت بغداد در توسعه مرز تاکید و ضمن ستودن نقش مثبت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در اهتمام به گسترش مناسبات اقتصادی، فرهنگی و همکاری‌‌‌های دوجانبه نواقص موجود در این بازارچه مرزی را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.

نبود اداره گمرک در سردشت و عدم اجازه برای فعالیت دارندگان کارت بازرگانی در این مرز و نداشتن محیط پارکینگ برای پارک خودروهای عراقی که برای حمل کالا به بازارچه تردد می‌‌‌کنند از مشکلات این مرکز است.

سرکنسول کشورمان در این نشست ابراز امیدواری کرد فرمانداران طرفین با حمایت استاندار آذربایجان غربی جمهوری اسلامی ایران و ریاست اداره راپرین کردستان عراق نسبت به رفع معایب این بازارچه اقدام کنند. 

مرتضی عبادی همچنین از تلاش جهانی، فرماندار سردشت و احمد آبادی، رئیس گمرک مرز در ارتقای سقف مبادلات تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است ریاست اداره راپرین در این دیدار آمادگی طرف عراقی را برای پذیرش سوخت (نفت سفید و گازوئیل) از مرز کیله سردشت اعلام و همکاری طرف ایرانی برای افزایش تنوع کالا مبادلاتی را خواستار شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق