Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:49:02 GMT

آنچه از «پیرمرد و دریا» و «لیلا» می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۵۳۶۵

مستندهای «پیرمرد و دریا» و «لیلا» به کارگردانی ناهید رضائی در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش ایسنا، مستند «پیرمرد و دریا» فیلمی درباره ترجمه در ایران است و «لیلا» پرتره لیلا حکیم الهی است که بیست سال پیش‌تر از آنکه چهره شناخته شده‌ای در موسیقی کودکان باشد، ساخته شد.

«پیرمرد و دریا» طبق آنچه گفته می‌شود؛ «گذری است بر داستان ترجمه در ایران از روزگاران قدیم تا به حال به روایت تنی چند از مترجمان نامدار ایرانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراز و فرودهای ترجمه،اهمیت و تاثیر ترجمه‌ها بر رویداهای فرهنگی،سیاسی،اجتماعی در دوران مختلف و گفت‌وگوهای نظری پیرامون مفاهیم ترجمه در دوران معاصر از جمله دیدگاه‌های مطرح شده در این فیلم است.

کارگردان با مرور خاطرات شخصی و اثر ترجمه‌ها بر زندگی خود از کودکی تا به حال، راهی برای ورود به موضوع باز میکند.»

آذرتاش آذر نوش، منوچهر انور،صفدر تقی زاده،عبدالرحیم جعفری،محمد رضا جعفری،نجف دریا بندری،مژده دقیقی،پیروز سیار،محمد شریفی،علی صلح جو،فرزانه طاهری،کامران فانی،مراد فرهادپور،مدیا کاشیگر،محمد علی کشاورز،صالح نجفی و فاطمه ولیانی روایت‌گران این مستند 63 دقیقه‌ای هستند.

فیلم «لیلا» به تهیه‌کنندگی ناهید رضایی و شرکت «دید» درباره‌ی آن نوشته شده است که «لیلا حکیم الهی ساز می‌زند،معلم موسیقی و مادر دو فرزند است. مسئولیت‌های خانوادگی و کودکان خردسالش  نمیتوانند او را از عشق کودکی‌اش جدا کنند.»

 مراسم افتتاحیه مستند «پیرمرد و دریا» و «لیلا» در گروه سینمایی هنر و تجربه، شنبه ۲۸ بهمن  ساعت 20 در موزه سینما. (خیابان ولی عصر .نرسیده به تجریش.باغ فردوس) برپا می‌شود.

ناهید رضایی متولد ۱۳۴۱ است.فارغ التحصیل رشته سینماتوگرافی از پاریس است. اولین فیلم مستند خود به نام «دست‌های کوچک ربابه» را در سال ۱۳۷۴ پس از تجربه‌هایی در سینمای داستانی ساخت و از آن پس تا امروز فیلم مستند می‌سازد.

همکاری با انجمن مستند سازان سینمای ایران از آغاز تشکیل آن و عضویت در چند دوره هیات مدیره و ریاست انجمن مستندسازان در سال ۱۳۸۳ از دیگر فعالیت‌های اوست.

«حرفه مستند ساز » کار گروهی ۱۳۹۲،«آنسوی بزرگراه» ۱۳۸۷،«کلک زرین» ۱۳۸۵،«خواب ابریشم» ۱۳۸۲،«آب و عاطفه» ۱۳۸۰
«کودک من باقی بمان» ۱۳۷۸،«لیلا» ۱۳۷۷،«نازک کاری» ۱۳۷۶،«سفال» ۱۳۷۶،«دستهای کوچک ربابه»  ۱۳۷۴،«مادر و منیژه» ۱۳۷۱ از دیگر فیلم‌های ناهید رضایی هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • مورایس تنها فردی نیست که در ایران مسلمان شد؛ نام جدید سرمربی سپاهان چه خواهد بود؟
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت