Web Analytics Made Easy - Statcounter

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین روز پنجشنبه با حضور آثار برجسته سینماگران ایرانی در بخش‌های اصلی رقابتی، گشایش یافت.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، فیلم افتتاحیه این جشنواره «جزیره سگ‌ها» به کارگردانی «وس اندرسون» بود که بازخوردهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

امسال فیلم «خوک» ساخته «مانی حقیقی» از ایران در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد و از شانس‌های کسب جایزه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیگر اثر برجسته جشنواره امسال «درساژ» اولین فیلم «پویا بادکوبه» کارگردان جوان ایرانی است که ماجرای چند نوجوان را به تصویر می‌کشد و در بخش نسل نو به نمایش در می‌آید.

نکته جالب توجه، حضور نداشتن هیچ یک این دو فیلم‌ در جشنواره فیلم فجر امسال بود. درساژ با وجود همه شایستگی‌هایش، مورد تایید هیات انتخاب جشنواره فجر قرار نگرفت. «خوک» اما با صلاحدید خود تیم سازنده به دبیرخانه جشنواره ارسال نشد.

بازماندن درساژ از جشنواره فجر، تاحدودی یادآور اتفاق مشابهی است که سال گذشته برای فیلم «آپاندیس» ساخته «حسین نمازی» روی داد. آن فیلم هم با وجود کسب جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی مونترآل کانادا، از راهیابی به جشنواره فجر سی و پنجم بازمانده بود.

از دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در بخش رقابتی جشنواره برلین 2018 می‌توان به «هجوم» ساخته «شهرام مکری» اشاره کرد که اثر موفق ماهی و گربه را در کارنامه خود دارد. « هندی و هرمز» اثر «عباس امینی» هم دیگر فیلم ایرانی این جشنواره است.

در جشنواره امسال همچنین آثار مطرح دیگر سینماگران ایرانی از جمله «تنگه ابوقریب» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره فیلم برلین که از روز پنجشنبه آغاز به کار کرده است، 25 فوریه (6 اسفند) با اهدای جوایز به برندگان، به کار خود پایان خواهد داد.
جشنواره امسال در شرایطی برگزار می‌شود که موج اتهام‌های جنسی، برخی از چهره‌های شناخته‌شده هالیوود را به حاشیه رانده و رویدادهای بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است.

«هاروی واینستین» تهیه کننده با سابقه هالیوود و «کوین اسپیسی» بازیگر سرشناس از جمله افرادی هستند که با چنین اتهام‌هایی مواجه‌اند.

منبع: ایرنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد

هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» با عنوان طنز پهلو به یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در حال برگزاری است.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو با اعلام این خبر که سال گذشته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۶۲ اثر بود، گفت: امسال تعداد آثار ارسالی ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش داستان کوتاه طنز، کارتون و کاریکاتور، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای و نثر طنز بود. در بین استان‌ها تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت و استان گیلان در رتبه ششم قرار دارد. در بین رسانه‌های رسمی ۱۲۱ رسانه شرکت کردند، که به ترتیب روزنامه ایران، روزنامه اقتصاد آینده، روزنامه شهرآرا، روزنامه وطن امروز، روزنامه ندای هرمزگان، سالنامه صد و نه دی بیشترین آثار را ارسال کردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه از بین رسانه‌های رسمی (رسانه‌های ثبت شده) ۴۴۸ اثر و از بین رسانه‌های شخصی ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، آموزش طنز به لیست کارگاه‌های آموزشی به رسانه‌ها اضافه شد. 

طنز اخم‌های جامعه را باز می‌کند

در ادامه پیام ویدئویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد و اسماعیلی صابری فومنی را یک فردِ رسانه‌ای مولف دانست. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه برای گوشزد کردن مشکلات جامعه است. «خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز است». طنز می‌خواهد با نشان دادن لبخند آسیبی را نشان دهد. طنز در عین تذکر به آسیب‌ها، اخم‌های جامعه را باز می‌کند. 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم صابری فومنی یک روزنامه‌نگار و فردِ رسانه‌ای مولف بود. فرق فرد مولف با غیر مولف در این است که فرد مولف فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود آغاز می‌کند. کیومرث صابری فومنی با ایمان و با رعایت مرز‌های اخلاقی طنز را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کرد. به یاد دارم در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر کجا می‌رفتیم، صحبت از طنز‌های گل آقا بود. طنز را می‌توان به قبل و بعد از فعالیت کیومرث صابری فومنی تقسیم کرد. 

از وضعیت طنزنویسی راضی نیستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد که هنوز طنز در کشور تقویت نشده و به جایگاهی که صابری فومنی آن را رساند، فاصله دارد. هنوز از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت رسانه‌ای و تبلیغات راضی نیستم و طنزنویسی صرفاً به برگزاری جشنواره محدود نشود.

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت