Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خطيب موقت نماز جمعه تهران، گفت: مطالبه ملت از مديران کشور، فهم درست سياست‌هاي کلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ريزي براي تبديل آن سياست‌ها به قانون و عزم و اراده براي اجراي آن است.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي‌فرد خطيب موقت نماز جمعه تهران، امروز (جمعه) در خطبه‌هاي نماز جمعه پايتخت، با اشاره به پيام‌هاي راهپيمايي پرشکوه 22 بهمن‌ماه، اظهار کرد: يکي از پيام‌هاي اين راهپيمايي افتخارآفريني تحکيم پيوند استوار ميان امت و امام بود و اين حضور با آن معرفت و صلابت و بصيرت و عظم ستودني مردم در پرتوي شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود‌هاي ايشان تحقق يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه نعمت گرانبهاي رهبري صالح رمز اقتدار ملت است گفت: هيچ ملتي نيست که توانسته باشد بدون رهبري صالح قله‌هاي رفيع قدرت را فتح کرده باشد و امروز ملت ما با فرماندهي صالح و مقتدر و مبتني بر آموزه‌هاي وحياني توانسته يک جبهه واحد متحد را در برابر همه دنياي استکبار ايجاد کند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران تصريح کرد: بنابراين پيام 22 بهمن ماه پيام تحکيم پيوند امت با امام و رهبري و مقتداي خويش بود و پيام موفقيت ملت‌ها در سايه شناخت رهبري صالح و اطاعت از او است.
حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد پيام ديگر راهپيمايي 22 بهمن را متوجه مديران کشور دانست و گفت: علت آنکه مردم در فهم وظيفه و انجام شايسته آن گوي سبقت را از جمع قابل توجهي از مسئولان نظام ربوده‌اند در سايه اطاعت از رهبري است و چنانچه مسئولان هم مي‌خواهند در اين مسير فاتح قله‌هاي موفقيت باشند بايد نقشه راه ارائه شده از سوي رهبر معظم انقلاب را الگوي خود قرار دهند.
وي با اشاره به اهميت سياست‌هاي کلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري براي مديران کشور بيان داشت: اين سياست‌هاي کلي ابلاغي بعد از ماه‌ها بررسي با نظر صاحب‌نظران دانشگاهي و حوزوي و مديران کارآزموده مبدل به سياست‌هاي کلي مي‌گردد که رهبر معظم و عاليقدر بر آن مهر تأييد مي‌زنند و به‌عنوان برنامه مديريت کشور آن را اعلام مي‌کنند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران افزود:، اما در مقام عمل زاويه‌اي جدي بين تصميمات و قوانين و مقررات مصوب در مجلس و دولت با سياست‌هاي کلي ابلاغي مشاهده مي‌شود و اين زاويه به اختلاف‌نظر‌هاي سياسي و گرايشات جناحي برنمي‌گردد. بلکه ريشه در تفاوت دو نگاه دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد اظهار کرد: سکان‌دار کشتي انقلاب يعني رهبر معظم و عاليقدر براي اقتدار ملي و خلق قدرت در همه ابعاد براي شما ملت چشم‌انداز 20 ساله را تدوين و ارائه نموده‌اند؛ بنابراين سياست‌هاي کلي داراي نگاهي بلندمدت و آينده‌نگر است، اما در تبيين لوايح ساليانه بودجه صرفاً يک سال مد نظر قرار مي‌گيرد و مبتني بر نگاهي کوتاه‌مدت است؛ حال آنکه نگاه کوتاه‌مدت و روزمره روزبه‌روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.
وي افزود: مطالبه ملت از مديران کشور، فهم درست سياست‌هاي کلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ريزي براي تبديل آن سياست‌ها به قانون و عزم و اراده براي اجراي آن است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران تصريح کرد: ملت ما که هشت سال در برابر همه دنياي استکبار مبارزه کرده است تا امروز ايران را در قله امنيت و اقتدرا دفاعي ببيند، آماده است تا در سايه تصميمات صحيح و بلندمدت مبتني بر سياست‌هاي کلي،مشکلات امروز را براي رسيدن به قدرت فردا، تحمل کند.
وي با اشاره به ضرورت توجه به اصل شايسته‌سالاري بيان داشت: اگر مسئوليتي از سوي يکي از مديران به فردي که شايستگي علمي و ايماني و رفتاري تصدي آن مسئوليت را ندارد سپرده شود، خيانت به دين و ملت و آرمان‌هاي امت اسلام است و در اين رابطه بايد به شدت مراقبت باشيم.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ضرورت بيان سخنان متقن، مستحکم و مستدل از سوي مقامات مسئول در کشور گفت: مديران محترم کشور مراقب سخنان خود باشند؛ چرا يک سخناني بگوييم که داراي محمل‌هاي مختلفي باشد و وقتي اين سخنان را نقد مي‌کنند به آن نقد‌ها اعتراض کنيم.
حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد تأکيد کرد: از يک مقام مسئول در نظام جمهوري اسلامي انتظار مي‌رود سخنانش مستحکم و مستدل و مبتني بر اصول باشد تا دل‌ها را نزديک کند.
وي اظهار کرد: استقامت و ايستادگي بر اصول امر بسيار مهمي است و يکي از ويژگي‌هاي جامعه اسلامي است. بايد در جبهه داخلي ثابت و استوار باشيم و در برابر دشمنان با مقاومت و اقتدار برخورد کنيم و همچنين در زندگي فردي و خانوادگي صبوري پيشه کنيم.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اجتماعي بودن شريعت اسلام گفت: اسلام تنها ديني است که اساس آيين خود را به‌صورت بسيار صريح بر پايه اجتماع قرار داده است و در هيچ شأني از شئون خود نسبت به اجتماع بي‌اطلاع نبوده است؛ نخستين ندا که به جامعه يک شخصيت مستقل داده نداي اسلام است و جامعه‌اي را توصيف کرده که زمام آن در دستان پاک پيامبر (ص) قرار دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد با بيان اينکه يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي جامعه اسلامي وحدت است تصريح کرد: تاريخ ايران تا اين اندازه از وحدتي که امروز در کشور وجود دارد را تجربه نکرده است که اين امر از دستاورد‌هاي گرانقدر انقلاب است؛ اما بايد بر صفوف امت اسلام بيفزاييم و وحدت کلمه را ارتقا ببخشيم.
وي تأکيد کرد: بايد همه با تمام ويژگي‌ها در چارچوب مباني انقلاب در کنار هم در يک صف واحد در خدمت آرمان‌هاي انقلاب و رهنمود‌هاي رهبري معظم حرکت کنيم تا امت اسلام طعم پيروزي را آنگونه که شايسته است احساس نمايد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان با بيان اينکه مدارا در جامعه نبايد به مداهنه بينجامد خاطرنشان کرد: مداهنه به معناي سازش‌کاري در حق است و کوتاه آمدن در حق جامعه را گرفتار سازش و باطل مي‌کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از گفتگوی تلویزیونی صادق آهنگران با کامران نجف‌زاده را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 849307 برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه صادق آهنگران

دیگر خبرها

  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری