Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه در اجتماع نمازگزاران "مکه مسجد" حیدرآباد هندوستان با تاکید بر اینکه راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان در سراسر گیتی وجود ندارد، گفت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند، رئیس جمهور آمریکا جرات نمی‌کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کند و اگر با هم متحد بودیم رژیم غاصب صهیونیستی جرات نمی کرد که به حقوق ملت فلسطین تجاوز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در نماز جمعه حیدرآباد شرکت کردیم تا بگوییم صدای نوا و هدف ما در دنیای اسلام یکی است، گفت: ما مسلمانان در روز جمعه هر هفته، نماز جمعه می خوانیم نماز جمعه، نماز وحدت و اتحاد میان همه مسلمانان جهان است. اگر نماز جمعه ای وحدت مسلمانان را به هم بریزد و ایجاد تفرقه کند قطعا به آن هدف واقعی نماز جمعه اسلام دست نیافته است.

روحانی خاطرنشان کرد: نه تنها ما مسلمانان باید برادر باشیم و با مهربانی و رحمت با یکدیگر رفتار کنیم بلکه مسلمانان باید مایه رحمت برای همه جهانیان باشند. پیامبر اسلام (ص) تنها مسلمانان را هدایت نکرد بلکه علم و اخلاق و مسیر انسانیت را برای همه مردم جهان به ارمغان آورد.

رئیس جمهور اظهار داشت: درباره پیامبر اسلام، قران می گوید پیامبر، رحمت برای همه مردم و عالمیان بود. ما مسلمانان خیر و رحمت را برای همه مردم جهان می خواهیم. ما در دعای خود می گوییم خدایا همه فقرا را نجات بده و هرکس در جهان که در فقر و گرسنگی است خداوند او را یاری و کمک کند.

روحانی با بیان اینکه اگر اسلام به معنای واقعی کلمه به مردم عالم معرفی شود همه جهانیان به این دین رحمت عشق می ورزند، تصریح کرد: اگر امروز در دنیای اسلام مشکل، تفرقه و اختلاف می بنیم نشان آن است که به اسلام واقعی و مفهوم واقعی قران واقف نشده ایم و اینکه در برخی کشورهای اسلامی خشونت و اختلاف وجود دارد نشات از آن می گیرد که نسل جوان را به اسلام واقعی هدایت نکرده‌ایم.

روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است راهی جز وحدت ، اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: برادران مسلمان، راه نجات ما این است که همه ما، تمام مذاهب اسلامی را به رسمیت بشناسیم ما گرچه رودخانه های متفاوت هستیم اما آب همه روخانه ها از یک چشمه است و در نهایت به یک اقیانوس منتهی می شود باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم و به تمام مسلمانان و انسان ها در سراسر جهان احترام بگذاریم. قرآن به ما می گوید شما مسلمانان باید به گونه ای رفتار کنید که برای همه جهانیان الگو شوید.قران می گوید شما مردم مسلمان باید گواه و الگو برای همه مردم جهان باشید.

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند ما با هم متحد باشیم اما ساختمان همین مسجد به ما می گوید که مردم این منطقه یعنی ایران و هند در تمدن ،علم و برادری در کنار یکدیگر بوده اند.

روحانی اظهارداشت: آنچه ما از آثار تمدنی در حیدرآباد می بینیم نشانه آن است که قرن ها مردم این سرزمین با مردم ایران متحد و در کنار یکدیگر بوده اند و از فرهنگ یکدیگر بهره می برده اند.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایران علاقه خاصی به مردم سرزمین هند دارند و مردم هند نیز پیوند و رابطه قلبی با مردم ایران دارند، گفت: باید روز به روز رابطه این دو ملت را قوی تر کنیم و دولت ایران آمادگی دارد و امیدوارم دولت هند هم آماده باشد تا بتوانیم رفت و آمد دو ملت را از نظر روادید آنچنان آسان کنیم که به راحتی به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایران اعلام می کند با توجه به منابع غنی انرژی، تامین کننده نفت و انرژی هند خواهد بود. ایران اعلام می کند که از طریق بندر چابهار، راه و مسیر ترانزیت برای دستیابی هند به آسیای مرکزی و اروپا باشد.

روحانی تصریح کرد: معتقدیم دو ملت بزرگ ایران و هندوستان می توانند در صنعت، کشاورزی و تکنولوژی روز، آنچنان در کنار هم باشند که منافع دو ملت بزرگ و منطقه را تامین کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه بزرگترین نعمت خداوند امنیت است و باید ثبات و امنیت را در کشورهای خودمان و کل منطقه ایجاد کنیم، اظهارداشت: ملت ایران به همه ملتهای مسلمان کمک کرده و آماده کمک است . به ملت عراق و سوریه کمک کردیم تا از خشنوت خونریزی و جنگ نجات یابند چرا که معتقدیم در مقابل خون یک بیگناه همه مسوول هستیم و اگر یک نفر را از مرگ نجات دهیم انسانیت رانجات داده ایم.

روحانی افزود: ما از امنیت و ثبات در هندوستان در سالهای اخیر خوشحالیم و علاقه مندیم در میان همه مردم، دارای هر ایده و عقیده ای که هستند ،وحدت، اتحاد و یگانگی و ثبات و امنیت برقرار باشد. مردم این سرزمین نیز گرچه دارای اعتقادات و عقاید مختلف هستند اما معنونیت برای همه ادیان و فرق در این سرزمین اهمیت دارد.

رییس جمهور گفت: در تمدن غرب هر روز در مدرسه و خیابان کشتار دسته جمعی انجام می گیرد پس تمدن مادی نمی تواند نجات دهنده باشد. ما آنهایی را که به برخی ملتهای مسلمان اجازه ویزا نمی دهند و مسلمانان را تروریسم می خوانند، محکوم می کنیم، مسلمانان در همه نمازها یشان نام خدای رحمان و رحیم را به زبان می آورند و زندگی آنان توام با وحدت و اخوت است.

روحانی گفت: همه دنیا بداند مهمترین سرمایه مسلمانان اخلاق است و پیامبر ما فرمود نگاه به رکوع و سجده نکنید بلکه به راستگویی، صدق و ادای امانت نگاه کنید و می گوید اسلام راستین را در صدق و راستگویی و امانت داری ببینید لذا راهی جز اخلاق پیامبر اسلام نداریم و راه نجات ما اخلاق محمدی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: دیگران می خواهند مسلمانان را تحقیر کنند اما مسلمانان در طول تاریخ دارای عظمت، علم و تمدن بزرگ بودیم و آینده جهان هم از آن ما خواهد بود.

روحانی افزود: شیعه و سنی و فرق مختلف اسلامی یک هدف دارند و آن حرکت در مسیر آموزه های راستین پیامبراسلام  است و بزرگترین وظیفه ما ایجاد مهربانی و وحدت میان انسان ها است.

رئیس جمهور گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که اگر کسی هم دین نداشته باشد باید آزادمرد باشد. با وجود همه دشمنی ها نسبت به اسلام ، آینده از آن اسلام و آسیا و تمدن بزرگ در پایان این قرن از آن قاره آسیا خواهد بود و ایران و هندوستان در کنار یکدیگر خواهند بود. زنده باد اسلام، زنده باد هندوستان و زنده باد ایران.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به انجام عملیات وعده صادق، گفت: اگر دشمن خباثت کند، اقدامی بسیار بزرگتر انجام می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سردار علی فدوی در آیین اجلاسیه شهدای شهرستان باشتف اظهار داشت: در عملیات وعده صادق با قدرت، محکم و با اطمینان عمل کردیم و این یک رویه شد و اگر دشمن از این نوع خباثت‌ها کند اقدامی بسیار بزرگتر انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه 15 مهرماه سال گذشته آمریکایی‌ها آمدند و فرماندهی را بر عهده گرفتند، عنوان کرد: اگر آمریکا و دیگر خبیثان دنیا رژیم صهیونیستی را همراهی نمی‌کردند، تا الان نبودند.

فدوی با بیان اینکه یکی از تبلورهای خاص باطل درست کردن رژیم غیرقانونی، غاصب، کودک‌کش در قلب کشورهای اسلامی برای خباثت و تامین منافع خود بوده است، عنوان کرد: این رژیم غاصب رفت کنسولگری ما را زد و عزیزان ما را شهید کرد و امام خامنه‌ای 3 بار فرمودند حتما تنبیه می‌کنیم و‌ ما پرقدرت تنبیه کردیم که همه عالم دیدند.

وی ابراز کرد: بزرگترین پایگاه هوایی رژیم غاصب را زدیم و البته امپراطوری رسانه‌ای شیطان بزرگ و غرب تلاش کردند در یک سانسور همه جانبه اخبار بیرون نیاید، اما کم کم تصاویری که مردم گرفته بودند بیرون آمد و بزرگی این عملیات را دنیا مشاهده کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به روند تشکیل حکومت اسلامی در ایران توسط حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: بیش از 36 سال است که مقام معظم رهبری امامت انقلاب را بر عهده دارد و ما را رهبری دائمی می‌کند که به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

فدوی با اشاره به اینکه شهیدان بهترین و قوی ترین ادله برای انجام کارهای بزرگ هستند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جمعیت و جغرافیای کم در کشور بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که باید دائم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که خودمان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر خزانه‌داری آمریکا و مسئول فعلی جنگ گفته ما تاکنون نتوانسته‌ایم در مقابل ایران یک پیروزی به دست بیاوریم و همواره شکست خورده‌ایم، ادامه داد: این به خاطر پایداری، صبر و استقامت همه مردم است و این مسیر باید ادامه یابد تا همه مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • اسرائیل در گرداب
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا