Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير عامل سازمان بيمه سلامت گفت: نبود دارو در مناطق زلزله زده کرمانشاه بايد رسيدگي شده و با مديريت مشکلات مالي و جبران هزينه 21 ميلياردي دارو، نسبت به بهبود وضعيت سلامت مردم اقدام شود.
طاهر موهبتي در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان در خصوص رسيدگي به وضعيت مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: وسعت زلزله کرمانشاه بسيار زياد بوده و 7 شهرستان اين استان را با حدود 250 تا 300 هزار نفر تحت تاثير قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر شرايطي حفظ سلامت مردم از اهميت بالايي برخوردار بوده و کمترين بي مبالاتي در اين زمينه مي‌تواند مشکلات ساز شود؛ بنابراين نبود دارو و تجهيزات در مناطق زلزله زده کرمانشاه لطمه به حوزه سلامت مردم تلقي شده و نبايد نسبت آن بي توجه بود.
وي افزود: در شرايط کمبود منابع مالي، مديريت هزينه‌ها شرط اساسي رفع مشکلات است که اين امر با تشکيل کميته‌هاي تنظيم بودجه در دانشگاه و بيمارستان‌ها تاحدي ممکن مي‌شود بنابراين در مديريت هزينه‌ها نبايد اجازه دهيم به مردم و اقشار آسيب پذير فشار وارد شود که اين امر با کنترل هزينه‌هاي اضافي و غير ضروري ممکن مي‌شود.
مدير عامل سازمان بيمه سلامت خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه در سال‌هاي 95 و 96، 100 ميليارد تومان بدهي دارويي دارد که اين اتفاق خود يک معضل بزرگ مالي براي استان است. در اين شرايط افزايش ميزان بدهي دانشگاه به بازنشستگان و رسيدن به مبلغ حدود 50 ميليارد تومان از ديگر معضلات مالي محسوب مي‌شود که با همکاري بيمه سلامت بخشي از مطالبات اين دانشگاه پرداخت شده، اما هنوز از نظر پرداخت‌هاي پرسنل، کارانه‌ها و بازار مشکلات وجود دارد.
وي در ادامه اذعان داشت: ما مشکلات کرمانشاه و آسيب‌هاي زلزله به مردم اين منطقه را درک مي‌کنيم و با نگاه خاص به مشکلات اين منطقه، از هيچ کمکي به مردم زلزله زده دريغ نخواهيم کرد بر اين اساس پرداختي‌هاي مربوط به زلزله را در ارجحيت‌هاي برنامه بيمه سلامت قرار داده ايم و نبايد اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان مناطق زلزله زده استان را ناديده گرفت.
موهبتي اظهارداشت: به دليل وقوع جنگ تحميلي، جغرافياي منطقه دچار تغيير شده است به عنوان مثال قصر شيرين که عنوان دومين شهرستان از نظر جمعيت داراي اهميت بود، وضعيت قبلي خود را از دست داده و توزيع جمعيت به سمت مرکز، به يک مشکل براي استان تبديل شده است که خدمات رساني دانشگاه علوم پزشکي را با مشکلات زيادي همراه کرده است.
وي در پايان گفت: وقوع زلزله در کرمانشاه 21 ميليارد تومان هزينه دارو براي دانشگاه علوم پزشکي و پرداخت به تمام بيمارستان‌هاي دانشگاهي، سپاه، ارتش و ساير مراکز داشته است که به منظور مداواي مردم مناطق زلزله صرف شده است؛ بنابراين جبران اينگونه هزينه‌ها نياز به مساعدت وزارت بهداشت و بيمه‌ها دارد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟