Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@15:20:18 GMT

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۷۴۲۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این بقاع متبرکه این استان برای برگزاری مجالس عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) سیاه پوش شد.

حجت الاسلام حسن امیری افزود: دراین ایام بیش از 200 مبلغ بومی و 30 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه تا دو اسفند به عزاداری و ارائه خدمات فرهنگی در غرفه های خیمه های معرفت به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ویژگی های شخصیت اخلاقی و سیاسی و مقام و منزلت این سلاله پاک ائمه اطهار پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) چنان منزلتی دارد که از صدر اسلام تا کنون قلم‌های زیادی در شان و منزلت ایشان به حرکت در آمده اما هنوز از بیان جایگاه رفیع ایشان قاصرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: برپایی خیمه های معرفت، شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آیینی و محلی ، سخنرانی،مداحی وعزاداری در شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، توزیع کتاب مسابقه یاس نبوی ،برگزاری همایش سراسری رهروان یاس نبوی ویژه‌ی بانوان، تشکیل حلقه های معرفت فاطمی با حضور مبلغان اعزامی، برگزاری همایش حجاب و عفاف با الگوپذیری از شخصیت این بانوی بزرگوار و  برگزاری نمایشگاه یاس نبوی با محتوای مباحث و تصاویر مربوط به سبک زندگی فاطمی از جمله برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی درایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان