Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه لاهه باید درباره یک میلیون و ۱۷۰ هزار شکواییه درباره جرایم جنگی احتمالی در افغانستان که توسط افغان‌ها تحویل این دادگاه شده تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدالودود پدرام، از اعضای "سازمان حقوق بشر و امحای خشونت" تاکید کرد این اظهاریه‌ها شامل جنایات احتمالی است، آن هم نه فقط از جانب طالبان و داعش بلکه نیروهای امنیتی افغان و سرکردگان وابسته به دولت، ائتلاف تحت امر آمریکا و آژانس‌های جاسوسی خارجی و داخلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضات دادگاه جرایم بین‌المللی (آی‌سی‌سی) بر پایه اظهاریه‌ها تصمیم می‌گیرند که آیا تحقیقات مرتبط با جرایم جنگی انجام شود یا خیر. روشن نیست که آنها چه زمانی تصمیم‌گیری می‌کنند. عبدالودود پدرام گفت، این اظهاریه‌ها بین ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ و ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ توسط سازمان‌های مستقر در اروپا و افغانستان جمع‌آوری و برای آی‌سی‌سی فرستاده شده است.

از آنجایی که ممکن است یک اظهاریه شامل قربانیان متعددی باشد و یک سازمان اظهاریه هزاران قربانی را ارائه کند، شمار افغان‌هایی که خواستار اجرای عدالت از سوی آی‌سی‌سی می‌شوند احتمالا به چندین میلیون تن می‌رسد. عضو سازمان حقوق بشر و امحای خشونت تاکید کرد: این تعداد اظهاریه شوک‌آور است. در برخی از موارد کل روستاها شاکی هستند. این نشان می‌دهد که سیستم قضایی افغانستان عدالت را برای قربانیان و خانواده آنان اجرا نمی‌کند.

آی‌سی‌سی جزئیاتی درباره قربانیان یا طرف‌هایی که اطلاعات مذکور را جمع‌آوری کردند، منتشر نکرده است. عبدالودود پدرام که گروهش در کابل مستقر است، گفت: من اسامی سازمان‌ها را دارم اما به دلایل امنیتی نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم زیرا آنها هدف حمله قرار می‌گیرند. بسیاری از اظهاریه‌ها شامل چندین قربانی است که هدف بمبگذاری‌های انتحاری یا کشتارهای هدفمند یا حملات هوایی قرار گرفتند.  

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند