Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:20:58 GMT

ساری|مازندران نیازمند احداث ۶۰ مسجد بین راهی است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۴۵۱۸۱

ساری|مازندران نیازمند احداث ۶۰ مسجد بین راهی است

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با تاکید بر مشارکت ادارات استان در امر ترویج فرهنگ نماز، گفت: مازندران نیازمند احداث ۶۰ مسجد بین راهی است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی امروز در جلسه شورای اقامه نماز مازندران با اشاره به اینکه امر اقامه نماز صرفا توسط یک یا چند نهاد و دستگاه اجرایی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: گفتمان‌های فرهنگی و اجتماعی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه باید به صورت عزم ملی در بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ نماز باید به جایگاه اصلی خود در جامعه دست یابد تا بتوانیم دارای اجر معنوی باشیم.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به اینکه نماز از فرائض الهی بوده و مقام معظم رهبری در اجلاسیه‌های متعدد نماز بر امر ترویج فرهنگ اقامه نماز تاکید دارند، تصریح کرد: جلسات شورای اقامه نماز را ادارات، شهرستان‌ها و رابطان در ادراات برگزار کردیم.

ابراهیمی با بیان اینکه فضاسازی محیطی توسط نهادهای اجرایی استان صورت گرفه است، افزود: مازندران در سطح استان‌های دیگر کشور در حوزه ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی موثر بوده است.

وی با اعلام اینکه احداث نمازخانه در شهرک‌های مسکونی استان باید مدنظر قرار گیرد، گفت: کارگروه ویژه کمیته نظارت با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل و فعال شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دوره‌های رفع شبهات دینی و ترویج امر نماز در استان تشکیل شده است، افزود: چهار هزار و 105 مسجد در مازندران داریم که تنها در 262 مسجد استان نماز صبح اقامه می‌شود و تلاش داریم نسبت به تامین امام جماعت در مساجد مازندران اقدام شود.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه مسابقه سراسری کتابخوانی در امر ترویج نماز را در استان برگزار می‌شود، گفت: همایش ترویج امر نماز برای زوج‌های جوان را برنامه‌ریزی کردیم و جلسه احکام نماز را برای بهیاران استان در مراکز درمانی برگزار کردیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخشنامه 17 ماده ای وزیر کشور در مورد ترویج فرهنگ اقامه نماز ملحوظ نظر مدیران ادارات قرار گیرد، افزود: با عملیاتی شدن این مواد بسیاری از پژوهش‌های عملیاتی و میدانی و ترویج فرهنگ نماز را در مازندران تقویت می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه بسیاری از مساجد استان بلافاصله پس از اقامه نماز بسته می‌شود، تصریح کرد: مسجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به آن نگریسته شود و صرفا در جهت اقامه نماز برنامه‌ریزی نشود.

وی با اشاره به اینکه خیران هفت مسجد بین راهی را در مازندران احداث کردند، افزود: فرمانداران در زمینه ترویج فرهنگ نماز در سطح شهرستان اقدام جدی تری صورت دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه 60 مسجد بین راهی در مازندران باید احداث شود تا بتوانیم نسبت به ترویج فرهنگ اقامه نماز اقدام عملی صورت دهیم، گفت: مردم دغدغه دین و مبانی اعتقادی علاقه دارند و در حوزه فعالیت‌های ساخت مساجد پیشتاز هستند.

فعال شدن شورای اقامه نماز شهرستان‌ها

حسن خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران و عضو ستاد اقامه نماز مازندران نیز با اشاره به اینکه همه اقدامات جامعه برای رسیدن به کمالات دینی و معنوی است، افزود: برای ترویج صحیح فرهنگ نماز باید شهرستان‌ها را فعال و استان نقش سیاستگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود شورای اقامه نماز شهرستان‌ها فعال و شورای اقامه نماز مناطق به صورت سالانه ارزیابی شوند، افزود: از شهرستان‌های برتر تجلیل و شوراهای ضعیف را تذکر دهیم.

خیریان پور با اشاره به اینکه نقش تشکل‌های صنفی، صنعتی و تولیدی را در ترویج فرهنگ نماز نباید نادیده گرفته شود، تصریح کرد: اقامه نماز اول وقت در واحدهای صنعتی و کارگری بیشتر تقویت شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در مدخل‌های ورودی استان باید نمازخانه شکیل داشته باشیم، افزود: شهرداری‌ها باید در زمینه احداث مساجد درون شهری اقدام کنند.

خیریان پور با اشاره به اینکه تلاش برای بازگشایی مساجد در صبح‌ها باید صورت گیرد، تصریح کرد: پیشنهاد بودجه مورد نظر برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان ارائه شود.

انتهای پیام/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  مدیر عامل باشگاه پیکان در حاشیه زمین فوتبال عقاب جویبار به خبرنگار ما گفت: در حال توسعه بزرگ‌ترین طرح کشف استعداد از فوتبالیست‌های جوان در ایران هستیم.

مددی تصریح کرد: تیم فوتبال باشگاه پیکان طرحی استعداد یابی را نخستین بار در این باشگاه ابتدا از شمال کشور در ساری با حضور مربیان در دوره سنی جوانان و نونهالان شروع کرد و در روز دوم در جویبار حضور یافتیم 

وی افزود:در طرح استعداد یابی، ۲۵۰ فوتبالیست از شهرستان‌های مختلف مازندران در این دو شهر حضور پیدا کردند.

مددی افزود: حضور پرتعداد بازیکنان از شهر‌های ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر و... با حضورمنصور هاشمی سرمربی تیم امید به همراه دستیارانش در کنار مهدی فرازنده سرمربی تیم جوانان پیکان و همکارانش، در ساری و جویبار، وظیفه تست‌گیری را برعهده داشتند.

وی تاکید کرد:طرح کشف استعداد‌های باشگاه پیکان که به تازگی آغاز شده، در شهر‌ها و استان‌های کشورادامه خواهد داشت تا این باشگاه ورزشکاران بیشتری را شناسایی کند و پس از ایجاد شرایط رشد فنی، تاکتیکی و شخصیتی، در اختیار جامعه ورزش کشور قرار دهد.

مددی یاد آور شد: پس از شناسایی بازیکنان، آنان به تهران دعوت می‌شوند تا با مدیریت این باشگاه مراحل تمرینی را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۵هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و تیم ما در لیگ کشور جوانترین تیم است و۱۱بازیکنان ما از جوانان در بزرگسالان حضور دارند و ما با همین ترکیب لیگ را به پایان می‌رسانیم.

این باشگاه پس از دوروز جویبار، را به سمت تهران ترک کردند.

دیگر خبرها

  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • پرسپولیس با هواپیما در ساری، اوسمار به نشست نمی‌رسد/ عالیشاه سرخپوشان را همراهی می کند
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه