Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان اصفهان به ۱۰۰ مرکز مراقبت از بیماران در منزل، دیگر نیاز دارد که در این صورت به نیروی پرستار بیشتری نیاز پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ بهروز کلیدری پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز به کار «سمینار سه روزه مراقبت در منزل با رویکرد بین حرفه ای» با اشاره به مراقبت از بیماران در منزل یکی از ضروریات حوزه درمان و پزشکی در کشور ما به شمار می رود که باید رفع آن از سوی مراجع علمی و در محل هایی مانند دانشگاه آغاز شود، اظهار داشت: یکی از برنامه های طرح تحول سلامت، قطعا مراقبت از بیماران در منزل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین منظور و با تمهیداتی که در این راستا اندیشیده خواهد شد در قالب طرح تحول سلامت، سعی داریم با کمترین مشکلات این برنامه را در کشور اجرایی کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: یکی از چالش های سر راه این طرح را می تواند تعداد مراکز مراقبت از بیماران دانست به طوریکه در استان اصفهان با پنج میلیون جمعیت،‌ فقط ۱۷ مرکز در این ارتباط وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به یکصد مرکز مراقبت از بیماران، دیگر نیاز دارد، اظهار داشت: البته نباید از این مسئله هم غفلت کرد که در این صورت به نیروی پرستار بیشتری برای تحقق این برنامه نیاز پیدا خواهیم کرد.

کلیدری ادامه داد: تعداد پرستار مورد نیاز برای پیاده سازی این برنامه سه هزار نفر است چراکه در حال حاضر هفت هزار نیروی پرستاری در بخش های مختلف درمانی استان اصفهان فعالیت می کنند که با اجرای طرح مراقبت از بیماران در منزل تعداد نیروی پرستاری باید به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در صورتی می توان این طرح را به سرانجام رساند که بیمه های نیز از نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل، حمایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: به دلیل مباحث فرهنگی و نیز عدم احساس امنیت از سوی پرستاران خانم برای مراقبت از بیماران در منزل، باید تمرکز ما روی تربیت نیروی پرستار مردم در کشور باشد تا با این راه، خلاء نیرو در این حوزه نیز جبران شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان به طرح تحول سلامت نیز اشاره داشت و گفت: ادامه این طرح منوط به همدلی میان تیم درمان و مراقبت کننده است و اگر بین این دو تیم جدایی به وجود آید، بزرگترین اشتباه در مسیر اجرای طرح تحول سلامت رخ خواهد داد.

گفتنی است در این سمینار سه روزه، معاون پرستاری، مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت و خدمات بالینی و مدیر کل توانمندسازی ارتقاء و بهره وری سرمایه انسانی وزارت بهداشت، معاونین درمان و بهداشتی دانشگاه، مدیر امور روابط بین الملل دانشگاه، مسئولین پرستاری دانشگاه و رؤسای دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی استان، رؤسای دانشکده های پرستاری و مامایی منطقه هفت آمایشی کشور و نیز اساتید و دانشجویانی از دانشگاه کاگوشیمای کشور ژاپن حضور دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص

محمد ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در برنامه روز جهانی تالاسمی در خصوص اقدامات صندوق بیماران خاص گفت: درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان بوده و هزینه آنها در بخش های غیر دولتی بر اساس بودجه صندوق بیماران خاص کاهش پیدا کرده است. 

ناصحی ادامه داد: بسته خدمتی جدید در بیمه سلامت از جمله بسته های جدید اوتیسم و کاشت حلزون تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است. همچنین خدمات بیماران تالاسمی تحت پوشش صندوق بیماران خاص است. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: اکنون تولد بیماران تالاسمی ماژور به حداقل و حتی در مواردی به صفر رسیده است.

او گفت: قیمت های جدید پس از دریافت از سازمان غذا و دارو در سامانه بارگذاری خواهد شذ تا بیماران مابه التفاوت قیمت جدید و افزایش یافته را نپردازند. برخی از بیماران نسبت به داروی تولید داخل حساسیت دارند که بیمه سلامت ۹۵ درصد از هزینه های آن را پرداخت می کند. 

ناصحی گفت: شش میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج را داشته ایم. بسته خدمتی دندانپزشکی برای ۱۰ بیماری خاص بارگذاری شده و می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: ۵۳ بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده و هزینه های دارویی و بستری آنها با پوشش بیمه سلامت در راستای اجرای نسخه الکترونیکی و کاهش پرداختی از جیب مردم ، پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: بسته های ارائه خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شامل تشخیصی، دارویی و توانبخشی غنی بوده و در حال بازبینی هستند و باید خدمات مناسبی برای بیماران ارائه شود و با توجه به اینکه شمار بیماران سه برابر حجم بیماری ها است باید تعداد آنها با ارائه خدمات بهتر و پیشگیری کمتر شود‌.

وی بیان کرد: بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده و به دنبال آن هستیم همه بیمه شدگان بتوانند از خدمات صندوق بیماران خاص استفاده کنند و داروهای گران قیمت از جمله سرطانی و اس ام ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انواع بیماری مغزی، روانی مزمن، دیابت، قلبی، سرطان، پارکینسون، صرع، تالاسمی، آسیب های شنوایی شدید، پیوند کلیه، نارسایی کلیه و غیره جزو صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج هستند و به بیماران خدمات ارائه می شود.

ناصحی اظهار داشت: در بخش دارویی بیماران هموفیلی فقط ۵ درصد فرانشیز دریافت می کنند و خدمات تامین اندام مصنوعی مانند قطع عضو دیابت ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت داد: انسولین های تزریقی  پر هزینه ترین داروها برای صندوق های بیمه گر بوده و داروی متفورمبن  دیابت پر مصرف تربن دارو برای بیمه ها است. 

وی بیان کرد: بیمه سلامت داروخانه ها را برای ماه اسفند سال گذشته  پرداخت کرده و در حال برنامه ریزی برای پرداخت فروردین هستیم.  بودجه بیمه سلامت افزایش ۶۹ هزار میلیارد تومان برای سال جدید داشته است. 

ناصحی ادامه داد: در بخش بستری سامانه سپاس به صورت الکترونیکی است و بیمه سلامت پرونده ها را برای ارزبابی به دقت رسیدگی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟