Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب ،رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب،در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین با اشاره به اینکه در قرون اخیر گفتگوی ادیان و مذاهب تقریباً تعطیل بوده است، گفت:در زمان ائمه اطهار(ع) و در دوران شکوفایی تمدن و فرهنگ اسلامی، جهان اسلام پیشگام گفتگو با هر نوع فرقه و مذهب و دین‌دار و بی دین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه علما و دانشمندان اسلامی با سفرها و بهره‌گیری از علوم دنیا بستر را برای گفتگوی تمدن و ادیان باز کرده‌اند،گفت:در قرون شکوفایی اسلام علما ضمن بهره‌گیری از علوم سایر اقوام، زمینه آشنایی و گفتگو با ادیان را باز کردند.

وی با تأکید بر اینکه در دوره ضعف حکومت‌ها کشورهای اسلامی از جمله ایران به انزوا رفتند،افزود:این انزوا و نبود ارتباط، گفتگوی تمدن‌ها و مذاهب را تقریباً به تعطیلی کشاند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب رونق نشر کتاب و محتوای دینی را در ایجاد گفتگو بسیار مؤثر دانست ویادآورشد:در واقع کتاب مهم‌ترین و اصلی ابزار ارتباط با تمدن‌ها و ادیان مختلف جهان است.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دوره شکوفایی گفتگوی تمدن و ادیان و مذاهب بود، بیان کرد:بعد از انقلاب ایران بنیانگذار گفتگوی ادیان و مذاهب شد.

حجت الاسلام نواب با اعلام اینکه گفتگوی ادیان و مذاهب دچار نگاه حزبی و سیاسی هیچ دولتی بعد از انقلاب نشد، ادامه داد: خوشبختانه همه دولت‌های بعد از انقلاب رویکرد مثبتی برای گفتگوی تمدن‌ها و ادیان داشتند.

وی با تأکید بر اینکه گفتگوی ادیان ربطی به گفتگوهای سیاسی و دیپلماتیک ندارد،یادآورشد: گفتگوی سیاسی کار وزارت خارجه است و دانشگاه ادیان و مذاهب به گفتگوهای علمی و دینی میان مذاهب می‌پردازد.

انتهای پیام/ح

گفت‌وگوی دانشگاه ادیان و مذاهب با ۶۰۰ گروه دینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۴۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است