Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر علی اکبر خطیب شاد در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، افزود: این فن آوری در انحصار آمریکا بود که در اوج تحریم ها دانشمندان کشورمان به این فن آوری پیشرفته و مهم دست یافتند.
وی افزود: استفاده از استخوان های اجساد که در شرایط ایزوله و کاملا استاندار فرآوری می شود، در جراحی های زانو، شانه و اندام های تحتانی کاربرد دارد و بسیاری از بیماران ناتوان با جراحی های پیشرفته توانمند شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر یزدی دبیر علمی این کنگره نیز گفت: 70 مقاله به زبان انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و از این تعداد 65 مقاله پذیرفته شد و 20 مقاله به صورت سخنرانی و45 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
وی افزود: مهمترین محور مقاله ها روش های نوین جراحی زانو و شانه و تجهیزات مدرن در آرتروسکوپی ،رادیولوژی ، توانبخشی، جراحی همزمان مفصل فوقانی و تحتانی زانو بود.
دکتر یزدی گفت: پزشکان 30 کشور جهان از جمله کانادا ،آمریکا، هلند ، بلژیک ، ترکیه ، ارمنستان ، هند ، عمان ، انگلستان ،اسپانیا ، آلمان و تاجیکستان دراین کنگره علمی 4 روزه حضورداشتند.
پرفسور وِردانگ جراح زانو از بلژیک در خصوص توانمندی های ایران در زمینه جراحی زانو ابراز خرسندی کرد و گفت: سطح علمی این کنگره بسیار بالا بود و دانشمندان ایرانی از مهارت کافی برخوردارند.
پروفسور گویال جراح مفصل و غضروف زانو از هند در حاشیه برگزاری این کنگره علمی تخصصی گفت: دانش ایرانیان بالاست و بسیاری از اعمال جراحی روز دنیا در ایران هم انجام می شود.
دکتر پرهام پزشک متخصص رادیولوژی مقیم آمریکا و عضو هیئت علمی یکی از دانشگاههای دالاس گفت: همکاران رادیولوژیست ایرانی از مهارت کافی برخوردارند و فضای علمی و تحقیقاتی درایران مطلوب است اما باید گسترده تر شود.
شرکت های تولیدات تجهیزات پزشکی در این کنگره علمی حضور داشتند ومحصولات و تجهیزات خود را عرضه کردند.
پنجمین کنگره بین المللی دوسلانه انجمن جراحی زانو ،آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی 25 تا 28 بهمن با حضور 180 دانشمند و متخصص داخلی و خارجی در کیش برگزار شد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محورهای این کنگره خواهد بود.

بیش از ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات پذیرفته‌شده در این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا نمایه خواهد شد.

این‌کنگره با حضور محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی عزت زاده به عنوان دبیر اجرایی از ساعت ۹ تا ۱۹ توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6096394 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی