Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در همایش بصیرت فاطمی و حوزه انقلابی در خرم‌آباد بیان کرد: حضرت فاطمه(س) شناسنامه ما بوده و شخصیتی است که به گفته امام اگر حضرت زهرا(س) مرد بودند پیغمبر می‌شدند.

وی افزود:رافتخار ما این است که شیعه هستیم و در لرستان نیز همه شیعه و دوست‌دار علی(ع) و اهل بیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: حوزه علمیه انقلابی باید در مسیر فاطمه (س) حرکت کند چرا که آن حضرت دفاع از ولایت را اولویت اقدامات دانسته و دین و ولایت را هم ردیف می‌دانست.

خاتمی افزود: حضرت فاطمه(س) یاد داد اگر جایی دین و ولایت در خطر باشد حتی اگر ضرر دیدید باید وارد عمل شوید.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در مسیر دفاع از ولایت که روح دین است تا پایان رفت و آموخت ولایت و دین هم ردیف هستند.

امام جمعه موقت تهران عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش روحانیت و عالمان دین، افزود: نقش روحانیت در طول بیش از هزار سال غیبت بسیار زیاد بوده و در 100 سال گذشته نیز نقش‌آفرینی زیادی کرده است.

خاتمی بیان کرد: اگر بگذارند دین به درستی اجرا شود به‌خوبی از عهده اداره جامعه بر خواهد آمد و مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت: روحانیت در 100 سال اخیر نقش آزادی و استقلال ملت‌ها را بر عهده داشته است.

خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه آزادی را عالمان دین در مقابل استبداد آغامحمدخان قاجار به ارمغان آوردند، افزود: نغمه آزادی در طول اعصار از آن عالمان دین بوده است.

وی گفت: سلسله پهلوی برای دین‌ستیزی آمده بود و در آن دوران بردگی محض را می‌توان دید.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز برخی از افراد در داخل زندان با شبکه‌های معاند مصاحبه کرده و می‌گویند در ایران آزادی نیست در صورتی که این خود نشان از وجود آزادی در کشور دارد.

وی اظهار داشت: پیش از انقلاب، 57 سال سیاه آزادی‌ستیزی، عفت ستیزی، حیا ستیزی را شاهد بودیم که سرانجام مردم با کمک روحانیون توانستند کشور را نجات دادند.

خاتمی بیان کرد: با کمک روحانیون قطره‌ها دور هم جمع و تبدیل به سیل خروشان شد و کاخ 2 هزار و 500 ساله ستم‌شاهی را با خود برد.

وی گفت: امسال در چهلمین سال انقلاب قرار داریم و با رهبری امام خامنه‌ای همچنان شاهد پایداری این انقلاب هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه روحانیت یک سرمایه ماندگار است، افزود: نقش دیگر روحانیت را باید در خدمات اجتماعی دانست.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسالت روحانیت، افزود: دین مردم در دست عالمان دین امانت بوده و باید شبهات دینی پاسخ داده شود چرا که دشمن در فضای مجازی در حال بمباران دین است و در این شرایط تبیین دین و سبک زندگی دینی کار روحانیت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مشکلات را نباید انکار کرد و باید گفت که کشور در چه شرایطی قرار دارد و با وجود اینکه تحریم هستیم باید سوءتدبیرها را علاج کرد و در این راستا نقش روحانیت تبیین درست واقعیت‌ها است.

خاتمی عنوان کرد: دشمنان علیه روحانیت و عالمان دین خواب‌هایی دیدند که برخی از آنها را اجرا کرده و برخی دیگر در دستور کارشان قرار دارد.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که روحانیت را بی‌طرف کرده و حوزه‌ها را از نظام و انقلاب کنار بکشند در نتیجه باید بیدار بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون واژه آخوند حکومتی را بیان می‌کنند اما افتخار می‌کنیم که از حکومت دینی دفاع می‌کنیم.

وی اذعان داشت: امروز روحانیت همچنان محبوبیت گذشته خود را دارد و عموم مردم بیدار بوده و معیارها را می‌شناسند.

به گزارش فارس،خاتمی بیان کرد:با وجود تلاش دشمنان مردم از روحانیت برنگشته‌اند اما از رفتارهای نادرست برخی‌ها ناراحت هستند.

وی بر توجه روحانیون بر خانواده تأکید و خاطرنشان کرد: برای دشمن فتحالفتوح است که ببیند فرزند یک روحانی حرف ضد انقلاب می‌زند لذا نباید از فرزند منحرف دفاع کرد و باید با قاطعیت از آن دوری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اغتشاشات اخیر اشاره و عنوان کرد: در این حوادث برخی به صورت ناجوانمردانه سعی کردند مشکلات کشور را به گردن روحانیت بیاندازند در حالی که به اعتقاد علمای بزرگ برخی از مشکلات موجود به خاطر نشنیدن و توجه نکردن به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای آن‌ها از جمله مساله اقتصاد مقاومتی است.

عضو شورای عالی حوزه گفت: در این شرایط آمدند حقوق طلبه‌ها و بودجه حوزه را مطرح کردند در حالی که میانگین حقوق طلبه‌ها در کشور بین 500 تا 600 هزار تومان است و یک ریال از آن از بودجه دولتی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شهریه یک آیت‌الله‌ العظمی که عمری را در راه دین تحصیل کرده است به یک‌میلیون و 600 هزار تومان نمی‌رسد.

وی افزود: اخیراً در قم فردی با قمه به چند طلبه حمله کرده و آن‌ها را زخمی کرد که بعدا مشخص شد وی تحت تاثیر جوی که در فضای مجازی علیه روحانیت بوجود آمد قرار گرفته بود.

خاتمی گفت: مشکلات را به دوش روحانیت انداختن فرافکنی است چرا که روحانیت جزئی از مردم هستند.

وی یادآور شد: امروز تا یک روحانی و امام‌جمعه در شهری موفق است در فضای مجازی از سوی معاندان سیل هتاکی و اهانت به وی سرازیر می‌شود.

وی به صحبت‌های اخیر خود در خطبه‌های نماز جمعه تهران اشاره و تصریح کرد:در خطبه تهران گفتم با اغتشاشگران با رأفت برخورد کرده و آن‌ها را راهنمایی کنید اما ادامه دادم بنا بر آیه قرآن حکم سران فتنه که همچنان فتنه باقی مانده و غارتگری می‌کنند اعدام است، اما پس‌ از آن موج تهمت‌ها علیه من شروع شد و یک روزنامه که سابقه آن معلوم است به‌ دروغ از زبان من نوشت که خاتمی گفته است همه اغتشاشگران را اعدام کنید.

وی ادامه داد: در زمان انتخابات 500 صفحه مطلب علیه من نوشتند و از زبان من گفتند نوزادی که در شکم مادر آهنگ گوش کند زنازاده است که بشکند دهنی که به‌دروغ این حرف را گفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از همه سمت‌ها و القابی که دارم به بسیجی بودن خود می‌بالم.

خاتمی دام دیگر دشمن را تند خواندن، افراطی خواندن و جناحی خواندن افراد روشنگر دانست و ادامه داد: وقتی که در مورد فتنه و نفوذ صحبت می‌کنی می‌گویند این‌ها تندرو و جناحی هستند و در واقع این صحبت‌ها را به این خاطر مطرح می‌کند تا روشنگری وجود نداشته باشد و در حقیقت این‌ها روشنگری را جناحی بودن نام می‌برند.

وی خاتمی گفت: برای ما خط ولایت مهم است و مهم نیست که جناح‌ها و گروه‌ها چه می‌گویند و ما همیشه با ولایت می‌مانیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آشنایی من با لرستان به رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در سال 57 بر می‌گردد چنانکه در آن زمان برای تبلیغ جمهوری اسلامی به این استان آمدم و لرستان استانی است که بزرگانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی و آیت‌الله کمالوند را پرورش داده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه حداکثر تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقه‌مندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

 نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار می‌شود. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز برگزار شد. آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در‌های حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ و ۱۴ بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی جلوگیری می‌شود. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی؛ از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند.

همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود و به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ث» همین اطلاعیه درج شده، رفتار خواهد شد.

همچنین درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

ضرایب و سهم سوابق تحصیلی

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

منبع: ایرنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!